Przetarg na rozbudowę drogi krajowej nr 21 Słupsk - Ustka
Do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej zostało wysłane ogłoszenie o postępowaniu przetargowym na rozbudowę DK21 między Słupskiem a Ustką. Dzięki tej inwestycji podróżowanie między tymi miastami będzie bezpieczniejsze, szybsze i bardziej komfortowe.

Co będzie zrobione w ramach przebudowy?

GDDKiA Zadanie obejmuje rozbudowę drogi krajowej nr 21 między Słupskiem a Ustką (km 61+559 do km 74+759) o długości ok. 13 km (km 61+559 do km 74+759). W ramach prac budowlanych przewidziano wykonanie nowej konstrukcji jezdni wraz korektą łuków poziomych i pionowych, przebudowę skrzyżowań (m.in. w miejscu czterech zostaną wybudowane ronda) i montaż sygnalizacji świetlnych.

 

Wzdłuż całego odcinka zostanie wybudowany ciąg pieszo-rowerowy, co zapewne ucieszy wielu pieszych i rowerzystów korzystających z drogi krajowej nr 21 wraz z miejscami odpoczynku dla jego użytkowników. Wykonawca wybuduje również chodniki, drogi serwisowe oraz nowe przystanki autobusowe. Ponadto w ramach zadania przewidziano zbudowanie miejsc ze stosowną infrastrukturą do przeprowadzania kontroli pojazdów m.in. przez Policję i Główny Inspektorat Transportu Drogowego. W ramach przedsięwzięcia zostanie przebudowany most na Słupi we Włynkówku oraz wybudowane trzy przepusty.

 

Ogłoszenie o przetargu zostało zamieszczone na platformie gddkia.eb2b.com.pl/  pod nr ID 226220.

 

Bezpieczniej i bardziej komfortowo

Inwestycja przyczyni się do zwiększenia przepustowości układu drogowego, poprawy bezpieczeństwa, uporządkowania i skomunikowania terenu wokół DK21 oraz wprowadzi segregację ruchu kołowego, rowerowego i pieszego. Będzie to możliwe do osiągnięcia m.in. poprzez ograniczenie ilości skrzyżowań i zjazdów oraz budowę dróg zbiorczych, chodników i ścieżek rowerowych, wydzielenie prawo- i lewoskrętów, wprowadzenie wysp kanalizujących ruch oraz zmianę geometrii skrzyżowań.

 

Z naciskiem 11,5 tony na oś

W wyniku realizacji przedsięwzięcia zostaną zapewnione odpowiednie parametry nośności nawierzchni, spełniające kryteria dopuszczenia jej dla przejazdu pojazdów o nacisku na oś 11,5 t. Ponadto ulegnie zmniejszeniu negatywne oddziaływanie transportu na otoczenie, w tym na warunki życia mieszkańców i środowisko (obniżenie poziomu hałasu, drgań oraz ilości zanieczyszczeń emitowanych przez transport) m.in. dzięki nowej nawierzchni i budowie ekranów akustycznych.

 

Bądź na bieżąco z komunikatami GDDKiA. Obserwuj nas w mediach społecznościowych Facebook i Twitter