Postępują prace na DK28 Przemyśl - Medyka

Trwa rozbudowa 7-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 28 od Przemyśla do Medyki.



W listopadzie w zakresie robót drogowych Wykonawca (Eurovia S.A.) m.in. kontynuował nadzór przyrodniczy, karczowanie pni oraz porządkowaniem gałęzi. Wykonywał także odhumusowanie terenu, wykopy mechaniczne (rozebranie starego korpusu drogowego), nasyp z gruntu rodzimego po ulepszeniu i nasyp z piasku z dokopu. Realizował również prace związane z wykonaniem warstwy ulepszone podłoża o gr. 25 cm, warstwy mrozoochronnej z mieszanki niezwiązanej o gr. 28 cm i podbudowy z kruszywa łamanego 0/32 gr. 20 cm. Prowadzono także nadzór archeologiczny w km 356+00 – 356+500 związany z odhumusowaniem odcinka drogi. Na terenie budowy nie stwierdzono występowania obiektów archeologicznych lub nawarstwień kulturowych.

 

W zakresie robót mostowych zakończono wykop i prace rozbiórkowe na przepuście P4 w km 358+167,5 strona P. Wykonawca rozpoczął wykonywanie materaca z kruszywa w geosiatce polipropylenowej o sztywnych węzłach.

 

Zakres robót

Objęty przebudową odcinek DK28 ma początek na granicy miasta Przemyśla, a koniec w miejscowości Medyka (przed przejściem granicznym).

 

Inwestycja swoim zakresem obejmuje rozbudowę istniejącej drogi krajowej nr 28 do dwóch pasów w każdym kierunku (z pasem dzielącym o szerokości 3,5 m). Jezdnia prawa dla pojazdów oczekujących na odprawę graniczną na długości 0,5 km na dojeździe do granicy będzie miała rozszerzenie do czterech pasów, a następnie do pięciu pasów ruchu w kierunku Ukrainy.

 

Na odcinku objętym rozbudową, nawierzchnia zostanie wzmocniona do nośności 115 kN/oś, skrzyżowania zostaną rozbudowane z zastosowaniem dodatkowych pasów dla relacji skrętnych, wybudowane lub przebudowane zostaną chodniki i ciągi pieszo-rowerowe, wybudowane zostaną zatoki autobusowe, dodatkowe jezdnie i zjazdy umożliwiające dostęp do terenów zlokalizowanych przy drodze, a także miejsca do ważenia pojazdów i kontroli pojazdów,

 

W ramach zadania będzie zrealizowana także m.in.

- korekta trasy i niwelety drogi z wprowadzeniem normatywnych łuków,

- renowacja systemu odwodnieniowego (przebudowa i budowa rowów, przebudowa budowa i likwidacja istniejących przepustów),

- budowa i przebudowę oświetlenia drogi,

- budowa kanału technologicznego,

- budowa urządzeń ochrony środowiska,

- wykonanie oznakowania drogi oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,

- budowa, przebudowa lub zabezpieczenie kolidujących urządzeń infrastruktury zewnętrznej wszystkich branż występujących w obszarze inwestycji,

- inne prace o charakterze przygotowawczym, pomocniczym i porządkującym, takich jak wycinka i nasadzenia zieleni, rozbiórki elementów dróg istniejących, rozbiórki wiat przystankowych itp.

 

Celem inwestycji jest: poprawa parametrów technicznych i eksploatacyjnych drogi, podniesienie nośności drogi do przeniesienia nacisku 11,5 T/oś, zwiększenie przepustowości z uwzględnieniem ruchu prognozowanego oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu kołowego i pieszego.

 

Wykonawcą prac jest firma Eurovia Polska S.A. Wartość umowy to ponad 99 mln zł.

 

Kalendarium:

18 listopada 2011 r. - decyzja środowiskowa

21 grudnia 2011 r. - ostateczność decyzji środowiskowej

18 lipca 2018 r. - uzyskanie decyzji ZRID

30 sierpnia 2018 r. - ostateczność decyzji ZRID

9 sierpnia 2019 r. - ogłoszenie przetargu na realizację

18 czerwca 2020 r. - podpisanie umowy

lipiec 2022 r. - planowane zakończenie inwestycji