Czterech wykonawców chce budować trzeci pas na A4 od węzła Kraków Południe do wiaduktu w ciągu ul. Kąpielowej

W przetargu na projekt i budowę trzeciego pasa prawej jezdni A4 (kierunek od Katowic do Rzeszowa), od węzła Kraków Południe do wiaduktu w ciągu ul. Kąpielowej, wpłynęły cztery oferty. Najniższą cenę (14 480 790,00 zł) zaoferowało Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Dębicy. Najwięcej za wykonanie zadania zaproponowała firma SARIVO Infrastruktura z Krakowa - 16 435 326,17 zł. Komisja przetargowa oceni teraz oferty i wskaże tę najkorzystniejszą.



Oferty do przetargu złożyli:

- Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe, cena: 14 480 790,00 zł,

- SARIVO Infrastruktura, cena: 16 435 326,17 zł,

- COLAS Polska, cena: 14 873 533,49 zł,

- Eurovia Polska, cena: 16 270 099,92 zł.

 

Wszyscy wykonawcy zadeklarowali chęć skrócenia czasu na wykonanie zadania o dwa miesiące, stąd termin realizacji zadania wyniesie 26 miesięcy od daty zawarcia umowy.

 

Zadaniem wykonawcy, który zostanie wyłoniony w przetargu, będzie zaprojektowanie i wykonanie dodatkowego pasa ruchu na jezdni autostrady A4 na długości 900 m, od węzła Kraków Południe stronę węzła Kraków Łagiewniki, do punktu, w którym już istnieje trzeci pas. Przebudować trzeba też łącznicę z węzła Kraków Południe od strony Zakopanego w kierunku Rzeszowa, wybudować ekrany akustyczne i drogę serwisową, która docelowo będzie drogą gminną (ul. Dzikiej Róży).

 

Odcinek, na którym zostanie dobudowany trzeci pas ruchu, stanowi fragment Południowej Autostradowej Obwodnicy Krakowa z bardzo dużym natężeniem ruchu. Według pomiarów wykonywanych w ramach Generalnego Pomiaru Ruchu, w roku 2015 przejeżdżało tym odcinkiem średnio ponad 53 tys. pojazdów na dobę. W godzinach szczytów komunikacyjnych, wyjazdów i powrotów weekendowych oraz wakacyjnych liczba pojazdów znacząco wzrasta i tworzą się kilkukilometrowe zatory. Poszerzenie jezdni o dodatkowy pas ruchu w kierunku wschodnim korzystnie wpłynie na płynność ruchu, usprawniając przejazd i poprawiając bezpieczeństwo podróży.