A2 Groszki – Gręzów
Budowa autostrady A2 na odcinku od końca węzła Kałuszyn (Ryczołek) do obwodnicy Siedlec

Inwestycja został podzielona na następujące odcinki:

2. Odc. Kałuszyn (Ryczołek) –Siedlce

2a Kałuszyn (Ryczołek) – Groszki

2b Groszki – Gręzów

2c Gręzów – Siedlce Zachód

 

 

2b Groszki – Gręzów

długość: 12,89 km

obecny etap: w realizacji

wartość projektu: 612 361 248,95 zł.



28.1.2021 r. - podpisano umowę na realizację inwestycji w trybie Projektuj i Buduj dla odcinka od węzła Groszki do węzła Gręzów.

Wykonawca: STECOL Corporation. Wartość kontraktu: 530 816 290,75 zł.

 

Przebieg: od węzła Groszki (bez węzła) w km ok. 536+065 do węzła Gręzów (bez węzła) w km ok 548+951,50.

Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: lokalizacja na terenie województwa mazowieckiego, w powiecie:

•        węgrowskim,

•        siedleckim.

na obszarze gmin:

•        Grębków,

•        Kotuń,

Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe: dostęp do autostrady A2 możliwy będzie za pośrednictwem najbliżej położonych węzłów:

•        Groszki

•        Gręzów

Parametry techniczne:

•        klasa techniczna drogi - A

•        prędkość projektowa - 120 km/h

•        kategoria ruchu - KR7

•        nośność nawierzchni - 115 kN/oś

•        szerokość jezdni - 7,50 m (2x3,75 m), docelowo 11,25 m (3 x 3,75 m),

•        szerokość pasów awaryjnych –2x3,0 m,

•        szerokość poboczy gruntowych - min. 2x1,25 m,

•        szerokość pasa dzielącego wraz z opaskami - ok.12,50m(11,50m +2x0,50m), docelowo 5,00 m, (4,00 m+2x0,50),

•        szerokość opasek- 2x0,5 m,

•        pochylenie podłużne - max.dopuszczalne:4%,

•        pochylenie poprzeczne dla przekroju normalnego - min. 2,5%,

•        minimalna szerokość dna rowu (trapezowego) - 0,40m,

•        skrajnia pionowa - 5,0m

Obiekty inżynierskie:

•        wiadukty drogowe, WD-21, WD-24, WD-25A, WD-26, WD-26A, WD-27

•        wiadukty autostradowe i ekologiczne na przecięciach z drogami poprzecznymi i liniami kolejowymi: WA-22, WA-23A,

•        mosty nad rzekami: MA+PZD23A, MA+PZD23B, MA+PZD23C

•        kładka dla pieszych: KL-01

•        przepusty drogowe i ekologiczne (w tym dla płazów) pod trasą główną, drogami poprzecznymi, serwisowymi i zjazdami: PP-21, PP-22

Urządzenia ochrony środowiska

•        Ekrany akustyczne ,

•        Pasy zieleni izolacyjnej,

•        Rowy trawiaste, zbiorniki retencyjne,

•        Samodzielne przejścia dla małych zwierząt: PZM-6, PZM-6A, PZM-6B, PZM-7, PZM-8, PZM-8A, PZM-8B, , PZM-8C, PZM-8D, PZM-9

•        Samodzielne przejścia dla średnich zwierząt: PZŚ-26B, PZŚ-26B.

•        Samodzielne przejścia dla dużych zwierząt: PZD-25P, ZD-25B,

•        Przejścia dla zwierząt zintegrowane z obiektami mostowymi: MA+PZD23A, MA+PZD23B, MA+PZD23C