12 wykonawców chętnych do budowy drogi S19 Lublin-Lubartów

Otworzyliśmy oferty w przetargu na budowę ok. 23-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 między węzłem Lublin Rudnik a węzłem Lubartów Północ.



Przetarg na zaprojektowanie i budowę trasy ekspresowej S19 między Lublinem a Lubartowem ogłosiliśmy 25 czerwca. Wpłynęło 1170 zapytań od potencjalnych wykonawców, które dotyczyły dokumentacji przetargowej. Na wszystkie udzieliliśmy odpowiedzi i dziś otworzyliśmy oferty.

 

Wpłynęło 12 ofert, wszystkie zmieściły się w kwocie, jaką GDDKiA mogła przeznaczyć na sfinalizowanie zamówienia (1 108 067 000,00 zł). Ofertę z najniższą ceną zaproponowała firma China State Construction Engineering Corporation Limited (663 609 556,26 zł), a z najwyższą konsorcjum ALDESA (1 026 734 194,33 zł).

 

Wszyscy wykonawcy zadeklarowali skrócenie czasu realizacji o 3 miesiące oraz przedłużenie okresu gwarancji o 5 lat. Teraz komisja przetargowa przeanalizuje złożone oferty i dokona wyboru najkorzystniejszej z nich.

 

Wykonawca będzie miał 36 miesięcy na realizację inwestycji od momentu podpisania umowy, w tym uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Do czasu robót nie wlicza się okresów zimowych. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest w I kwartale 2021 r., a rozpoczęcie robót na przełomie III i IV kwartału 2022 r.

 

Przedstawiamy pełne zestawienie ofert:

 

Wykonawca 

Cena () 

CSCEC  

663 609 556,26 

Mota-Engil Central Europe 

835 660 771,00 

Kolin 

844 097 340,00 

Intercor 

848 700 000,00 

Konsorcjum Mirbud, Kobylarnia 

871 527 002,00 

Budimex 

872 939 610,00 

Konsorcjum Mostostal, Acciona 

884 063 261,76 

Polaqua 

893 340 354,12 

Konsorcjum Fabe Polska, Sine Midas Stroy, Todini Central Asia, Dampak 

911 039 134,31 

Strabag 

982 555 212,28 

Konsorcjum Metrostav Polska, 

Metrostav Infrastructure 

997 906 526,14 

Konsorcjum Aldesa Construcciones Polska, 

Aldesa Construcciones 

1 026 734 194,33 

 

 

Ekspresowo z Lublina do Lubartowa  

 

W ramach inwestycji przebudowane zostanie obecne obejście Lubartowa. Powstanie dwujezdniowa droga, z dwoma pasami w obu kierunkach i rezerwą pod trzeci pas, bezkolizyjne węzły oraz wiadukty w ciągu dróg lokalnych. Wybudowanych zostanie w sumie ok. 45 km dróg poza trasą główną, 32 obiekty inżynierskie i 27 przepustów. 

 

Jadąc DK19 od strony Lubartowa w kierunku Lublina, w miejscu obecnego skrzyżowania DK19 z drogą wojewódzką nr 815 powstanie węzeł Lubartów Północ, a na przecięciu z drogą powiatową prowadzącą przez Nowodwór do Kozłówki węzeł Lubartów Zachód.   

 

Dalej droga ekspresowa S19 pobiegnie nowym śladem, omijając od wschodu Niemce. Na przecięciu z drogą wojewódzką nr 828 w stronę Jawidza powstanie węzeł Niemce Wschód, a w okolicy obecnego skrzyżowania z drogą powiatową prowadzącą do Leonowa węzeł Niemce Południe.   

 

Dalej trasa zbliży się do obecnej DK19 i połączy z istniejącym węzłem Lublin Rudnik na obwodnicy Lublina.  

 

Kalendarium inwestycji 

 

23 października 2017 r. - ogłoszono przetarg na opracowanie koncepcji programowej 

24 stycznia 2018 r. - podpisano umowę na opracowanie koncepcji programowej (wykonawca: Mosty Katowice, wartość kontraktu: 3,8 mln zł) 

25 czerwca 2020 r. - ogłoszenie postępowania przetargowego na projekt i budowę drogi ekspresowej S19 od węzła Lubartów Północ (wraz z węzłem) do węzła Lublin Rudnik (bez węzła) 

28 września 2020 r. - otwarcie ofert 

I kwartał 2021 r. - planowane podpisanie umowy z wykonawcą 

 

S19 na deskach projektantów i w przetargach  

 

Na pozostałych odcinkach S19, od granicy z woj. mazowieckim do węzła Lubartów Północ, trwają prace projektowe. Trwa opracowywanie koncepcji programowej dla odcinków:  

  • granica woj. lubelskiego i mazowieckiego - Międzyrzec Podlaski (ok. 11 km),  
  • obwodnica Międzyrzeca Podlaskiego (dobudowa II jezdni – ok. 7 km),  
  • Międzyrzec Podlaski - Radzyń Podlaski (ok. 22 km),  
  • Radzyń Podlaski - Kock (ok. 19 km),  
  • obwodnica Kocka (dobudowa II jezdni – ok. 8 km),  
  • Kock - Lubartów (ok. 16 km).  

Przetargi na wyłonienie wykonawców tych sześciu odcinków planujemy ogłosić w 2021 r. 

 

Dla odcinka granica woj. podlaskiego i mazowieckiego - Łosice - granica woj. mazowieckiego i lubelskiego (ok. 33 km) prace przygotowawcze są na wcześniejszym etapie. Opracowywane jest Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R). 

 

Pierwsze takie porozumienie

 

Niedługo podpiszemy porozumienie ramowe z Dyrekcją Generalną Lasów Państwowych. Jest to nasza inicjatywa w sprawie odprowadzania wód opadowych i roztopowych z terenu pasa drogowego i zagospodarowania jej na terenach zarządzanych przez Lasy Państwowe.

 

Pozwoli to na optymalizację kosztów związanych z budową i utrzymaniem systemu odwodnienia drogi, a LP umożliwi korzystanie z zasobów wód znajdujących się w zbiornikach wodnych i w ten sposób przeciwdziałanie negatywnym skutkom suszy. Niedawno pierwsze tego typu porozumienie w Polsce między GDDKiA a Lasami Państwowymi podpisał lubelski Oddział GDDKiA z Nadleśnictwem Lubartów.

 

Bądź na bieżąco z komunikatami GDDKiA. Obserwuj nas w mediach społecznościowych Facebook i Twitter.