S22 Elbląg - Grzechotki - podpisano kontrakt na nadzór
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że 21 marca 2006 r. została podpisana umowa na zarządzanie i nadzór nad realizacją projektu „Przebudowa drogi krajowej nr 22 na odcinku Elbląg - Grzechotki" z konsorcjum firm Mott MacDonald Limited, Lafrentz - Polska Sp. z o.o. i Jacobs GIBB Polska Sp. z o.o. Wartość kontraktu wynosi 18,7 mln zł (brutto).

Przebudowa drogi krajowej nr 22 na odcinku Elbląg – Grzechotki (50 km) została podzielona na trzy zadania:

  1. Przebudowa drogi na odcinku Maciejewo-Grzechotki (przetarg ogłoszono - otwarcie ofert 25.04.2006 r.)
  2. Przebudowa drogi na odcinku Chruściel-Maciejewo (procedura w toku)
  3. Przebudowa drogi na odcinku Elbląg-Chruściel (procedura w toku)

Przebudowa odcinka Maciejewo - Grzechotki obejmuje:

  • budowę jedno- i dwujezdniowej drogi ekspresowej;
  • przebudowę węzła „Maciejewo”
  • przebudowę odcinków dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych;
  • budowę dróg dojazdowych;
  • budowę dróg leśnych;
  • budowę 6 mostów i wiaduktów;
  • budowę przepustów;
  • budowę oświetlenia drogi;
  • budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu i ochrony środowiska;
  • przebudowę odwodnienia jezdni;
  • budowę kanalizacji deszczowej;
  • przebudowę uzbrojenia terenu;
  • budowę ekranów akustycznych

Przebudowa odcinka Chruściel-Maciejewo obejmuje:

  • budowę jednojezdniowej drogi ekspresowej;
  • przebudowę dróg poprzecznych(powiatowych i gminnych);
  • budowę dróg dojazdowych;
  • przebudowę i budowę przepustów;
  • przebudowę 3 wiaduktów nad drogą nr 22;
  • przebudowę 3 wiaduktów w ciągu drogi nr 22;
  • remont wiaduktu nad drogą nr 22;
  • rozbiórkę wiaduktu (przyczółków) nad drogą nr 22;
  • przebudowę 2 przepustów ramowych;
  • budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu i ochrony środowiska;
  • przebudowę i budowę odwodnienia jezdni;
  • przebudowę i budowę kanalizacji deszczowej;
  • przebudowę uzbrojenia terenu.

Przebudowa odcinka Elbląg – Chruściel obejmuje:

  • budowę jednojezdniowej drogi ekspresowej;
  • przebudowa węzłów: „Wilkowo”, „Błudowo” i „Chruściel”
  • przebudowę dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych;
  • budowę dróg dojazdowych;
  • przebudowę i budowę przepustów;
  • przebudowę 16 wiaduktów nad drogą nr 22;
  • przebudowę 11 wiaduktów i mostów w ciągu drogi nr 22;
  • budowę oświetlenia trzech węzłów;
  • budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu i ochrony środowiska;
  • przebudowę i budowę odwodnienia jezdni;
  • przebudowę i budowę kanalizacji deszczowej;
  • przebudowę uzbrojenia terenu.

Wartość kosztorysowa projektu wynosi 486 mln złotych. Będzie on współfinansowany ze środków Sektorowego Programu Operacyjnego Transport (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) w wysokości 75%.

Okres realizacji poszczególnych odcinków waha się od 13 do 24 miesięcy. Nadzór trwać będzie 51 miesięcy.