Droga S7 Białobrzegi-Jedlińsk - rusza budowa!
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje o podpisaniu kontraktu na przebudowę drogi krajowej numer 7 na odcinku Białobrzegi – Jedlińsk. Kontrakt został podpisany z konsorcjum firm Acciona Infraestructuras S.A. i Mostostal Warszawa S.A.

mpodpisaniea.jpg  Wartość kontraktu wynosi 404 mln złotych (brutto) z czego 75% dofinansowane będzie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport. Roboty potrwają 19 miesięcy.

Planowana rozbudowa drogi krajowej nr 7 jest częścią większego zadania inwestycyjnego, jakim jest budowa drogi ekspresowej nr S7 z Warszawy przez Radom do Krakowa.
Obecnie droga nr 7 na odcinku Białobrzegi - Jedlińsk posiada jedną jezdnię o szerokości 11,0 m wraz z utwardzonymi poboczami (7,0 +2 x 2,0 m). Nawierzchnia jezdni znajduje się w bardzo złym stanie technicznym stwarzającym zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników. Zabiegi poprawiające stan nawierzchni konieczne są na 56,2%, a zalecane są na 97, 5% dł. odcinka. Stan techniczny obiektów inżynierskich usytuowanych w ciągu przebiegu drogi krajowej nr 7 jest zróżnicowany. Z trzech obiektów znajdujących się na odcinku dwa są w stanie zadowalającym, natomiast jeden wymaga pilnego remontu. Nośność wszystkich obiektów nie odpowiada obecnym wymaganiom dla dróg krajowych.

Przedsięwzięcie obejmuje:

  • rozbudowę istniejącej jednojezdniowej drogi krajowej nr 7 na odcinku: od końca obwodnicy Białobrzegów do skrzyżowania w miejscowości Kępiny (km 475+0,547) i przystosowanie jej do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej,
  • rozbudowę istniejącej jednojezdniowej drogi krajowej nr 7 na odcinku: od skrzyżowania Kępiny do Jedlińska (km 459+0,594) i przystosowanie jej do parametrów dwujezdniowej drogi głównej ruchu przyspieszonego.

Projekt zakłada:

  • Przebudowę geometrii istniejącej jezdni i przystosowanie jej do parametrów technicznych drogi ekspresowej
  • Budowę nowej nawierzchni na przebudowywanej jezdni istniejącej i dobudowywanej
  • Budowę nowych obiektów inżynierskich pod dwie jezdnie (istniejącą i dobudowywaną)
  • Ograniczenie dostępności przebudowywanej drogi do wymagań odpowiadających drodze ekspresowej
  • Budową nowych obiektów, urządzeń bezpieczeństwa ruchu, ochrony ekologicznej
  • Budową nowej i przebudowę istniejącej infrastruktury pod- i naziemnej.

Po zakończeniu realizacji projektu przewiduje się: wzrost nośności nawierzchni do 115 kN/oś, wzrost przepustowości analizowanego odcinka, spadek liczby wypadków i ofiar śmiertelnych, spadek kosztów eksploatacji pojazdów, spadek kosztów czasu i wypadków oraz spadek kosztów emisji spalin.

Ponadto należy się spodziewać poprawy warunków do rozwoju inwestycji w obszarze powiatu białobrzeskiego, co z kolei zwiększy liczbę nowych miejsc pracy w sektorach innych niż rolnictwo. Dzięki lepszej komunikacji i dostępności poprawi się też poziom życia mieszkańców regionu. Nowe parametry techniczne drogi i poprawa jej bezpieczeństwa znacząco wpłynie na wzrost komfortu jazdy podróżujących.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w ramach SPOT realizuje 12 innych projektów. Są to:

  1. Przebudowa drogi krajowej numer 68 na odcinku Kukuryki - Wólka Dobryńska - www.Kukuryki.pl
  2. Przebudowa drogi krajowej numer 3 na odcinku Sulechów - Racula - www.SPOT.Racula.pl
  3. Budowa obwodnicy miejscowości Kobylanka, Morzyczyna i Zieleniewa w ciągu drogi krajowej numer 10 - www.iue.pl/kmz
  4. Przebudowa drogi krajowej numer 7 na odcinku Elbląg - Jazowa www.Jazowa-Elblag.pl
  5. Budowa autostrady A6 na odcinku Klucz - Kijewo - www.iue.pl/a6
  6. Budowa obwodnicy miejscowości Hrebenne - www.hrebenne.pl
  7. Przebudowa drogi krajowej numer 22 na odcinku Elbląg - Grzechotki
  8. Budowa obwodnicy i mostu w Puławach - www.pulawymost.pl
  9. Modernizacja autostrady A4 na odcinku Balice - Opatkowice
  10. Obwodnica Grójca w ciągu drogi krajowej numer 7
  11. Przebudowa drogi krajowej numer 7 na odcinku Grójec - Białobrzegi
  12. Przebudowa 25 niebezpiecznych skrzyżowań - www.skrzyzowania.dhv.pl