Obwodnica Skoczowa - otwarcie ofert w dodatkowym przetargu
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje o otwarciu ofert w przetargu na realizację niezakończonych robót na odcinku obwodnicy Skoczowa w ramach projektu budowy drogi ekspresowej S-1 Bielsko Biała - Skoczów – Cieszyn.

Oferty złożyły następujące firmy:

Wykonawca Cena brutto (EUR)
MAX BÖGL & JOSEF KRÝSL stavební firma,
výroba prefabrikátů a kamenolomy Plzeň
Dobřany, kom. spol. z siedzibą 342 01 Suąice, lom. Hamr, Czechy
22 122 055,15
Lider Konsorcjum:
Warszawskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych S.A.,
ul. Robotnicza 11/13,
02 - 261 Warszawa;
Partner Konsorcjum:
Płockie przedsiębiorstwo Robót Mostowych S.A.,
ul. Tysiąclecia 2, 09 - 400 Płock;
20 297 102,44
NCC Aktiebolag,
Vallgatan 3, 170 80 Solna, Szwecja
25 265 452,32
Lider Konsorcjum:
DRAGADOS S.A., Avda de Tenerife 4 y 6, 28700 San Sebastian de los Reyes, Madryt, Hiszpania
Partner Konsorcjum:
Polimex Mostostal S.A.,
ul. Czackiego 15/17, 00 -950 Warszawa;
21 455 029,42

Przetarg na realizację robót niezakończonych został ogłoszony w wyniku ogłoszenia upadłości jednej z firm-wykonawców, wyłonionych w wyniku pierwszego przetargu na budowę obwodnicy Skoczowa (której budowa została zrealizowana w około 70%). Upadłość firmy PRInż spowodowała konieczność wyłonienia wykonawcy, który dokończy rozpoczęte prace.

Umowa zostanie podpisana w ciągu najbliższych dwóch miesięcy. Termin realizacji wynosi 9 miesięcy, wyłączając okres zimowy.

Celem projektu jest budowa 28.2 km drogi ekspresowej wzdłuż istniejącej drogi krajowej nr 1 z Bielska Białej do Cieszyna, granicy z Czechami. Projekt obejmuje budowę czterech odcinków:

  • odc. 1. Skoczów-Cieszyn 6,7 km - budowa nowej dwujezdniowej drogi ekspresowej (odcinek oddany do ruchu w 2005 r.)
  • odc. 2. Obwodnica Skoczowa 5,5 km – przebudowa jednojezdniowej drogi na dwujezdniową drogę ekspresową;
  • odc. 3. Obwodnica Grodźca 4,9 km - budowa nowej dwujezdniowej drogi ekspresowej;
  • odcinek 4. Bielsko Biała – Jasienica 11,1 km - dostosowanie istniejącej drogi do standardów dwujezdniowej drogi ekspresowej.

Całość robót obejmuje m.in. budowę 3 węzłów drogowych i 1 węzła zespolonego, 47 obiektów inżynierskich, urządzeń ochrony środowiska (ekrany akustyczne, podczyszczalnie ścieków) oraz dojazdów do dróg lokalnych.

Projekt w 75% finansowany ze środków Funduszu Spójności.  Dodatkowym źródłem jest pożyczka Europejskiego Banku Inwestycyjnego.