Tydzień na budowie S19 na Podkarpaciu

Prace na budowie drogi ekspresowej S19 nie zwalniają tempa. Zapraszamy na fotorelację z placów budowy oraz informacje o postępie prac na poszczególnych odcinkach.



S19 odc. Lasy Janowskie - Zdziary o dł. 9,3 km

Wykonawca (konsorcjum firm Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o.) w ubiegłym tygodniu prowadził prace nad odhumusowaniem podłoża, wykonywaniem nasypu (20 tys. m3) i wykopu (33 tys. m3) w pasie drogowym S19. Wykonano również zbrojenie nasypu geosyntetykiem w ilości 5 tys. m2 oraz warstwę wiążącą z betonu asfaltowego (29 tys. m2).

 

Na wiadukcie WS34 w ciągu drogi gminnej w m. Łążek Ordynacki wykonano zbrojenie i deskowanie, a na moście 01MS wykonano betonowanie słupów w osi B.

Na wiadukcie 10WD w ciągu drogi ekspresowej S19 w m. Kutyły rozpoczęto betonowanie filarów i ławy fundamentowej podpory B, zaś na moście 09MS rozpoczęto betonowanie ławy fundamentowej podpory A. 

W sumie w ubiegłym tygodniu na obiektach mostowych wykonano zbrojenie w ilości 58 ton oraz zużyto 393 m3 betonu.

Prowadzono także prace nad przebudową kolizji branżowych.

 

 

S19 odc. Zdziary - Rudnik nad Sanem o dł. 9 km

Wykonawca (Mosty Łódź S.A.) w ubiegłym tygodniu prowadził prace nad wykonywaniem nasypów formowanych mechanicznie z gruntu dowiezionego z dokopu lub ukopu (30 tys. m3) w pasie drogowym. Kontynuowano też prace nad wykonaniem wykopu (27 tys. m3).

 

W zakresie robót mostowych kontynuowano zbrojenie ścian czołowych na wiadukcie 09WS w ciągu drogi ekspresowej S19 nad drogą powiatową DP1058R w m. Nowa Wieś.

Na moście 08MS nad rzeką San w ciągu drogi ekspresowej S19 kontynuowano zbrojenie I etapu ustroju nośnego przęsła podpór nitka prawa oraz III etapu ustroju nośnego przęsła podpór nitka prawa.

Rozpoczęto betonowanie poprzecznic na wiadukcie 07WD nad drogą ekspresową S19 w ciągu drogi wojewódzkiej DW858 w rejonie m. Zarzecze.

Kontynuowano zbrojenie skrzydełek na wiadukcie 06WS w ciągu drogi ekspresowej S19 nad linią kolejową nr 66 Zwierzyniec Towarowy – Stalowa Wola w rejonie m. Zapacz. Zamontowano także belki prefabrykowane na wiadukcie.

Wykonywano zbrojenie poprzecznicy P2 oraz zbrojenie ścian bocznych przyczółka podpory nr 1 nitka lewa na wiadukcie 12WD nad drogą ekspresową S19 w ciągu drogi krajowej DK19 w rejonie m. Zdziary.

Kontynuowano roboty zbrojarskie i betoniarskie na pozostałych obiektach.

W sumie w ubiegłym tygodniu na obiektach mostowych wykonano zbrojenie w ilości 67 ton oraz zużyto 580 m3 betonu.

Wykonywano także przebudowy kolizji branżowych.

 

 

S19 odc. Rudnik nad Sanem - Nisko Południe o dł. 6 km

Wykonawca (Wykonawca: Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o.) w ubiegłym tygodniu prowadził prace związane z budowaniem nasypów (32 tys. m3), wykonano wykop (1,5 tys. m3) oraz warstwę wiążącą z betonu asfaltowego (6 tys. m2).

 

Wykonano mury z gruntu zbrojonego na wiadukcie WS10 w ciągu drogi ekspresowej S19 nad DK77 w węźle Rudnik nad Sanem.

Na wiadukcie WS11 w ciągu drogi ekspresowej S19 nad drogą leśną oraz linią kolejową normalnotorową LK68 Lublin - Przeworsk rozpoczęto betonowanie korpusu B na nitce lewej. Z kolei na wiadukcie WS-15 w ciągu drogi ekspresowej S19 nad drogą DD15P i linią kolejową szerokotorową LK65 Most na rzece Bug – Sławków Płd. wykonano beton filara podpory B na nitce lewej oraz beton fundamentu podpory B na nitce prawej.

Zbrojono korpusy na nitce lewej przejścia dla średnich zwierząt PZŚd-13 w km 20+303,11 drogi ekspresowej S19.

W sumie w ubiegłym tygodniu na obiektach mostowych wykonano zbrojenie w ilości 45 ton oraz zużyto 260 m3 betonu.

Trwały roboty przy montażu przepustów oraz przebudowa kolizji branżowych.

 

 

S19 odc. Nisko Płd. – Podgórze o dł. 11,5 km

Wykonawca (Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A. i Acciona Construcciones S.A.) kontynuował prace ziemne z zakresu wykonywania wykopu oraz nasypu. Budowano warstwę mrozoochronną oraz podbudowę z kruszywa łamanego. Realizowano budowę warstwy z podbudowy z kruszywa stabilizowanego spoiwem hydraulicznym (C 5/6) na odcinku 250 m. Wykonano profilowanie i zagęszczanie poboczy wraz z wykonaniem nasypów na poboczach na odcinku 1 km po stronie prawej i lewej. Wykonywano również oczyszczanie i skropienia warstw konstrukcyjnych nieulepszonych. Pracowano przy uszczelnieniu rowu goemembraną. Na DK19 kontynuowano prace przy budowie nasypu.

 

Z branży mostowej na przejściach dla zwierząt m.in. realizowano budowę ustroju nośnego z betonu konstrukcyjnego, wykonywano zasypkę przepustu, kontynuowano prace przy ustroju nośnym wykonując jego betonowanie z betonu konstrukcyjnego, pracowano przy montażu zbrojenia korpusu przyczółków, zbrojono i betonowano skrzydełka oraz wykonywano ciosy podłożyskowe oraz montowano łożyska, zbrojono ławy fundamentowe i betonowanie z betonu konstrukcyjnego, realizowano montaż zbrojenia korpusu i filarów, betonowano filary.

Na wiadukcie drogowym 21WD wykonano montaż zbrojenia oraz betonowania z betonu konstrukcyjnego skrzydła podpór. Zasypano wykop w obrębie ław fundamentowych podpory nr P2 wiaduktu drogowego 25WD w ciągu drogi S19.

 

Ponadto Wykonawca realizował budowy i przebudowy dla branż. Kontynuowano działania z obszaru branży sanitarnej z zakresu budowy kanalizacji deszczowej, w tym rury kanałowej Ø200PP. Wykonywano montaż rur drenarskich Ø200PP na odcinku 180 mb, montaż studzienek drenarskich z osadnikiem, jak również 33 szt. wpustów ściekowych. Kontynuowano prace przy gazociągu wysokiego ciśnienia Ø150, ułożono 200 mb gazociągu.

Pracowano przy budowie zbiorników, układano i zgrzewano geomembrany, układano płyty ażurowe na dnie i na skarpach zbiornika, wykonywano również zapłukiwanie igłofiltrów w ramach prac z branży melioracyjnej. Prowadzono prace przy budowie rowu melioracyjnego wykonując jego wykop oraz ubezpieczenia układając geokraty wraz z wypełnieniem gruntem rodzimym i obsianiem mieszanką traw. Zabezpieczano dna i skarpy rowu przez wykonywanie darniowania i obłożenia biowłókniną.

 

 

S19 odc. Podgórze – Kamień o dł. 10,5 km

Wykonawca (Budimex S.A.) w ostatnim tygodniu w zakresie branży drogowej kontynuował roboty ziemne (wykonano 17 000 m3 wykopów i 21 500 m3 nasypów drogowych) oraz prace związane z wymianą gruntów słabonośnych a także wykonaniem kolejnych warstw konstrukcyjnych drogi, tj. wzmocnienie podłoża, podbudowa pomocnicza i podbudowa z betonu asfaltowego.

 

W zakresie branży mostowej Wykonawca kontynuował montaż zbrojenia i deskowania ciosów podłożyskowych podpór oraz  ścianki zaplecznej kolejnej podpory przejścia dla zwierząt małych 17PZM, zlokalizowanego za węzłem Jeżowe.

W dalszym ciągu prowadzono prace przy montażu zbrojenia i deskowania oraz betonowaniu skrzydła kolejnej podpory oraz ciosów podłożyskowych wiaduktu w ciągu drogi ekspresowej nad drogą wojewódzką  nr 861 – węzeł Jeżowe.

Kontynuowano montaż zbrojenia i deskowania korpusów przyczółków podpór przejścia dolnego dla zwierząt średnich zlokalizowanego w gminie Jeżowe, a także montaż zbrojenia fundamentów kolejnej podpory wiaduktu w ciągu drogi ekspresowej zlokalizowanego nad drogą powiatową nr 2603R Krzywdy – Zaborczyny oraz wiaduktu w ciągu drogi ekspresowej zlokalizowanego nad drogą powiatową nr 1084R – węzeł Nowa Sarzyna.

Ponadto prowadzone były prace w zakresie branży sanitarnej i elektroenergetycznej związane z montażem i układaniem sieci.

 

 

S19 odc. Kamień – Sokołów Młp. Płn. o dł. 7,9 km

Wykonawca (Budimex S.A.) w ostatnim tygodniu prowadził wycinkę drzew i prace związane z odhumusowaniem. Kontynuowano roboty ziemne w zakresie nasypów i wykopów drogowych na obszarze przebudowy drogi krajowej DK19 oraz pod trasę S19 i drogi dojazdowe, a także prowadzono prace przy ulepszeniu podłoża i wykonywaniu kolejnych warstw drogowych na obszarze przyszłego węzła Sokołów Małopolski Północ i przebudowy drogi powiatowej DP1366R.

 

W zakresie branży mostowej, Wykonawca prowadził prace związane ze zbrojeniem i betonowaniem fundamentów podpór wiaduktu w ciągu drogi gminnej przebiegającej nad drogą ekspresową S19, zlokalizowanego w gminie Sokołów Małopolski oraz wiaduktu w ciągu DK19 przebiegającej nad drogą ekspresową S19 – węzeł Sokołów Małopolski Północ.

Ponadto prowadzone były prace w zakresie branży sanitarnej, elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej związane z robotami ziemnymi oraz montażem i układaniem sieci.

GDDKiA