26 kwietnia br. podpisaliśmy umowę na wykonanie dokumentacji projektowej dla obwodnicy Przemyśla w ciągu dróg krajowych nr 28 i 77. Więcej: https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/pl/a/41237/Umowy-na-dokumentacje-dla-obwodnic-Przemysla-i-Miejsca-Piastowego-podpisane
Obwodnica Przemyśla to nowe zadania, dla którego proces inwestycyjny dopiero się rozpoczyna. Głównym celem opracowania SK i STEŚ-R jest znalezienie optymalnego korytarza obwodnic i uzyskanie dla nich DŚU, a następnie dokonanie pełnego rozpoznania geologicznego i ustalenie granic pasa drogowego przyszłych nowych odcinków dróg krajowych. Ostatecznie przebieg nowych obwodnic zostanie ustalony w uzyskanej DŚU.
Zakres rzeczowy inwestycji
Przeznaczona do zaprojektowania, a następnie wybudowania inwestycja będzie w przyszłości obejmować swoim zakresem budowę drogi klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego), w tym:
• budowę skrzyżowań jednopoziomowych (rond),
• budowę odcinków dodatkowych jezdni zapewniających obsługę przyległego terenu,
• budowę i przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą obwodową,
• budowę i przebudowę systemu odwodnienia korpusu drogowego,
• budowę urządzeń ochrony środowiska,
• przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury podziemnej,
• budowę oświetlenia drogowego,
• organizację ruchu (oznakowanie poziome i pionowe z wyposażeniem), urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego,
• zagospodarowanie terenu zielenią.
Cel inwestycji
Przygotowanie dokumentacji projektowej w ramach SK, STEŚ-R oraz uzyskanie DŚU na etapie przygotowawczym jest warunkiem niezbędnym do przejścia do kolejnego etapu inwestycji, tj. realizacji inwestycji w systemie „Projektuj i buduj”. Obwodnica pozwoli na usprawnienie ruchu tranzytowego, którego część z autostrady A4 przejmuje droga krajowa nr 77, prowadząc dalej przez Przemyśl na wschód do przejścia granicznego z Ukrainą w Medyce. Ponadto droga krajowa nr 77 pozwala na kontynuację transportu z kierunku północnego (Warszawa, Radom, Jarosław) w stronę południową do Przemyśla, a dalej drogą krajową nr 28 transport kierowany jest do przejść granicznych na południu Polski. Realizacja obwodnicy w ciągu dróg krajowych nr 28 i 77 pozwoli na skierowanie ruchu tranzytowego poza zabudowę Przemyśla, a to zapewni odciążenie miasta z ruchu pojazdów ciężarowych. Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców miasta.