Obwodnica Jasła w ciągu drogi krajowej nr 73


Stan prac przygotowawczych:
Prowadzone są prace przygotowawcze mające na celu wybór potencjalnych wariantów przebiegu obwodnicy. Inwestycja stanowi element większego zamierzenia związanego z poprawą przepustowości całego ciągu DK nr 73 pomiędzy Pilznem a Jasłem. Dla przedmiotowej inwestycji złożono wniosek o wydanie decyzji środowiskowej w dniu 28.07.2020 r.

 

Ogłosiliśmy przetarg na wykonanie Koncepcji Programowej dla obwodnic: Jasła, Pilzna, Brzostku i Kołaczyc w ciągu drogi krajowej nr 73: https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/pl/a/41306/Przetarg-na-koncepcje-programowe-dla-trzech-obwodnic-w-ciagu-DK73

 

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Jasła jest wyprowadzenie ruchu, jaki koncentruje się w mieście z kierunków południowo wschodniego i zachodniego, czyli drogi krajowej nr 28 stanowiącej główny kręgosłup komunikacyjny południowej części województwa podkarpackiego i małopolskiego. Dzięki realizacji tej obwodnicy, ruch tranzytowy powinien się znacząco zmniejszyć w centrum miejscowości. Dzięki realizacji obwodnicy nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie płynności ruchu w samym Jaśle. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego na odcinkach ww. dróg krajowych prowadzących z jednej strony od autostrady A4 i drogi krajowej nr 94, z drugiej włączających się z drogi krajowej nr 73, która zbiera ruch z południowej części województwa.

 

Plan sytuacyjny

 

Przeznaczona do zaprojektowania, a następnie wybudowania inwestycja będzie w przyszłości obejmować swoim zakresem budowę drogi klasy GP długości ok. 9,1 km, w tym 6,6 km drogi po nowym śladzie oraz 2,5 km rozbudowy istniejącej DK73, budowę skrzyżowań jednopoziomowych, budowę odcinków dodatkowych jezdni zapewniających obsługę przyległego terenu, budowę 1 mostu i 2 wiaduktów, budowę i przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą obwodową, budowę i przebudowę systemu odwodnienia korpusu drogowego, budowę urządzeń ochrony środowiska, przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury podziemnej, budowę oświetlenia drogowego, organizację ruchu (oznakowanie poziome i pionowe z wyposażeniem), urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zagospodarowanie terenu zielenią.