Ruszyło frezowanie starej nawierzchni na A4
Trwa frezowanie nawierzchni północnej jezdni remontowanego odcinka autostrady A4 pomiędzy węzłem Krapkowice i węzłem Kędzierzyn-Koźle. Pomimo poniedziałkowego szczytu nie występują utrudnienia na tym odcinku.

Kierowcy jadący do Wrocławia, przez cały czas remontu, będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu. Jadący w kierunku Katowic, w zależności od etapu remontu, będą mieli jeden lub dwa pasy ruchu. Do rozdzielenia przeciwnych kierunków ruchu zastosowano bariery separacyjne. Jeśli zajdzie taka konieczność to w każdej chwili można te bariery przestawić. Informacje przypominające o prowadzonym remoncie są wyświetlane na tablicach zmiennej treści. Tak jak w latach poprzednich na dojazdach i na długości remontu zapewniona jest woda dla kierowców, a na dojazdach do remontu ustawione są toalety przenośne. Apelujemy do kierowców o ostrożność. Przypominamy jednocześnie o numerze infolinii drogowej 19111, która czynna jest 7/24.

 

 

Remont będzie prowadzony w dwóch etapach:

- ETAP 1 odc. od km 256,7 do km 264 - przekrój „2+1” na odcinku od km 256,7 do km 260,3 (odcinek 1 po dwa pasy ruchu w kierunku Wrocławia i jeden pas w kierunku Katowic), a następnie poprowadzenie ruchu w przekroju „2+2” po jezdni południowej na odcinku od km 260,3 do km 264 (odcinek 2 po dwa pasy ruchu w kierunku Katowic i kierunku Wrocławia). 

- ETAP 2 odc. od km 264 do km 269,5 - przekrój „2+2” na wysokości MOP Góra Św. Anny oraz na odcinku od Góry Św. Anny w kierunku węzła Kędzierzyn-Koźle - po dwa pasy ruchu w kierunku Katowic i kierunku Wrocławia. Przy tym etapie realizacji robót zostanie zamknięty MOP Wysoka; wjazd i wyjazd z MOP-u Góra Św. Anny zostanie utrzymany.

 

Pierwotnie planowano rozpoczęcie prac w maju br. Jednakże jedna z firm startujących w przetargu, odwołała się od Krajowej Izby Odwoławczej kwestionując wynik przetargu. Odwołanie zostało odrzucone ale na sprawy proceduralne straciliśmy kilka miesięcy. Zakres prac przewidzianych remontem na odcinku ok. 12 km obejmuje nie tylko wymianę całej warstwy ścieralnej i wiążącej ale również punktowo podbudowę, remont odwodnienia, wykonanie oznakowania poziomego w technologii grubowarstwowej, remont obiektów mostowych, montaż punktowych elementów odblaskowych, profilowanie zawyżonych lub zaniżonych poboczy gruntowych wraz z obsianiem trawą, montaż barier linowych na przejazdach awaryjnych oraz wymianę barier betonowych. Prace bitumiczne planujemy zakończyć do połowy listopada br.

 

Do roku 2018 prowadziliśmy remonty A4 z przerwą wakacyjną co powodowało wydłużenie łącznego czasu remontu o co najmniej dwa tygodnie. Analiza pomiarów ruchu nie wykazała znaczącej różnicy w natężeniach ruchu w okresie wakacyjnym i poza wakacyjnym. Dlatego też od ubiegłego roku realizujemy remont przy sprzyjających warunkach. Organizacja ruchu wprowadzona w 2019 roku sprawdziła się. Remont jest pod naszym szczególnym nadzorem i robimy wszystko, aby czas utrudnień był jak najkrótszy.

 

Przypomnijmy, że od 2013 roku wyremontowano już większość nawierzchni autostrady A4 pomiędzy Wrocławiem i Kędzierzynem-Koźlem. Na 2021 r. zaplanowano remont południowej jezdni pomiędzy węzłem Kędzierzyn-Koźle i granicą woj. śląskiego, a na 2022 r. remont jezdni północnej od MOP-u Góra św. Anny do granicy woj. śląskiego.