Poznaliśmy chętnych do zaprojektowania obwodnicy Sokołowa Podlaskiego

Otworzyliśmy oferty w przetargu na zaprojektowanie 17-kilometrowej obwodnicy Sokołowa Podlaskiego w ciągu DK62 i 63, która została ujęta w projekcie Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. Wpłynęło 9 ofert.  



Najniższą ofertę na kwotę 3 812 309,97 zł złożyła firma Lafrentz Polska. Kosztorys inwestorski: 6 265 743,00 zł. 

  

Pozostałe oferty: GDDKiA 

4 803 150,00 zł, S.T.I. Polska 

4 500 570,00 zł, IVIA 

5 375 100,00 zł, Mosty Katowice 

6 494 400,00 zł, Konsorcjum: MPRB (lider), MP-MOSTY (partner), MP INFRA (partner) 

4 967 724,00 zł, Multiconsult Polska 

6 510 759,00 zł, konsorcjum: TPF (lider), TOF Getinsa Euroestudios (partner) 

4 624 923,00 zł, Value Engineering 

Jak będą oceniane oferty? 
Oferty są obecnie analizowane pod kątem cenowym i merytorycznym.  Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: 

  • zespół projektowy - 18 proc., 
  • zespół środowiskowy - 10 proc., 
  • zespół geologiczny - 6 proc., 
  • liczba wizji lokalnych - 6 proc., 
  • cena - 60 proc. 

Najważniejsze terminy 
Zakładamy, że umowa z projektantem, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w I kwartale 2021 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 35 miesięcy od daty jej zawarcia.  Zakończenie prac związanych z przygotowaniem dokumentacji projektowej przewidywane jest latem 2023 r. 

 

Zakres prac 

Zadaniem projektanta będzie wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej oraz materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej. 

Docelowy przebieg trasy klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym) zostanie jednak określony w decyzji środowiskowej.  

 
Cel realizacji inwestycji 

Podstawowym celem budowy obwodnicy Sokołowa Podlaskiego jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 62 i 63. Obecnie obie drogi krajowe przebiegają przez gęsto zabudowany obszar miasta i stanowią jego kręgosłup komunikacyjny. 

 

Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Sokołowie. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.  Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju. 

 
Program budowy 100 obwodnic w województwie mazowieckim zakłada budowę dziewięciu obwodnic: 

  • Ciechanowa w ciągu drogi krajowej nr 60, 
  • Lipska w ciągu drogi krajowej nr 79, 
  • Łącka w ciągu drogi krajowej nr 60, 
  • Ostrołęki w ciągu drogi krajowej n 53, 
  • Pułtuska w ciągu dróg krajowych nr 57 i 61, 
  • Siedlec w ciągu drogi krajowej nr 63, 
  • Skaryszewa w ciągu drogi krajowej nr 9, 
  • Sokołowa Podlaskiego w ciągu dróg krajowych nr 62 i 63, 
  • Zwolenia w ciągu drogi krajowej nr 79. 

Jednym z najważniejszych efektów realizacji Programu będzie poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, wyprowadzenie ruchu z zatłoczonych miast, czystsze powietrze, mniejszy hałas i poprawa przepustowości sieci drogowej. 

Więcej o Programie budowy 100 obwodnic na stronie Ministerstwa Infrastruktury