5 firm zainteresowanych remontem mostu w Tryńczy

Otwarto oferty w przetargu na zaprojektowanie i remont mostu przez rz. Wisłok w miejscowości Tryńcza, w ciągu DK77.



5 firm złożyło oferty w przetargu na zaprojektowanie i remont mostu w Tryńczy. Najtańszą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Budowlane STALMOST Sp. z o.o. ze Stalowej Woli na kwotę 1 817 940,00 zł, terminem wykonania do 15.12.2020 r. i gwarancją na okres 60 miesięcy. Najdroższą ofertę złożyło konsorcjum firm PRIMOST POLUDNIE Sp. z o.o. – lider i ZBD Sp. z o.o. – partner konsorcjum na kwotę 2 599  922,38 zł, terminem wykonania 15.11.2020 r. i okresem gwarancji 60 miesięcy. Teraz komisja przetargowa przeanalizuje złożone oferty.

 

Zestawienie ofert 

 

Zakres prac

Zamówienie w systemie projektuj–buduj obejmuje:

- opracowanie projektu wykonawczego remontu mostu;

- roboty przygotowawcze i rozbiórkę elementów pomostów chodników;

- wymianę skorodowanych elementów stalowych konstrukcji wsporczej i wykonanie konstrukcji pomostów chodników wraz z zabezpieczeniem antykorozyjnym nowych elementów;

- wykonanie nawierzchni chodników i dylatacji z blach płaskich, nad podporami, w ciągu chodników;

- naprawę uszkodzeń (deformacji po uderzeniach pojazdów) ram portalowych kratownic;

- naprawę uszkodzeń powłok antykorozyjnych stalowej konstrukcji nośnej i łożysk;

- naprawy uszkodzeń podpór.

 

Celowość realizacji

Zasadniczym celem realizacji zadania jest wykonanie robót remontowych i zabezpieczających, pozwalających na bezpieczne użytkowanie mostu do czasu jego przebudowy.

 

Obecnie wprowadzono ograniczenia w ruchu pieszym poprzez zamknięcie dla ruchu lewego chodnika, z uwagi na bardzo zły stan techniczny stalowych elementów pomostu. Także na drugim chodniku stwierdzono postępującą korozję kątowników stalowych i blach podtrzymujących nawierzchnię co powoduje konieczność wymiany tych elementów.

 

Poza remontem chodników naprawy wymagają także zdeformowane, w wyniku uderzeń pojazdów, ramy portalowe kratownic stalowych oraz uszkodzenia powłok antykorozyjnych stalowej konstrukcji nośnej i łożysk, a także uszkodzenia trzonów, ścianek zaplecznych i skrzydeł betonowych podpór mostu.

 

Wykonany remont nie zmieni istniejących parametrów obiektu a roboty mają charakter odtworzeniowy. Obiekt w dalszym ciągu będzie nienormatywny ze względu na nośność i skrajnię poziomą.