Podlaska S19. Kolejne otwarcie i…dobre ceny!

Dziś otworzyliśmy oferty w przetargu na projekt i budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S19 na Podlasiu – tym razem na północny-zachód od Białegostoku. To odcinek Krynice (na istniejącej DK 65) przez Dobrzyniewo Duże po węzeł Białystok Zachód (ok. 10,17 km).



Przetarg cieszył się sporym zainteresowaniem - wpłynęło 9 ofert, z których najtańszą złożyły konsorcja firm NDI i NDI SOPOT – 403,07 mln zł oraz - następną w kolejności - PORR i UNIBEP – 405, 6 mln zł. Najwyżej, bo na 514,52 mln zł wyceniło kontrakt konsorcjum firm Polbud Pomorze, DROGOMEX, Masfalt oraz INTOP WARSZAWA, ale nawet ta oferta nie przekraczała kosztorysu zamawiającego, czyli 576,28 mln zł.

 

Cena kilometra

Biorąc pod uwagę najtańszą złożoną ofertę, koszt kilometra drogi ekspresowej w tym przetargu wynosi około 39,6 mln zł. To nieco więcej niż w ostatnich przetargach na odcinki Południowej Obwodnicy Białegostoku (32,33 – 33,67 mln zł), ale też mniej niż w pierwszym, unieważnionym przetargu na odcinek Dobrzyniewo – Białystok Zachód – wtedy najniższa cena wynosiła około 43,64 mln zł/km.

 

Powtórzony przetarg z wydłużeniem odcinka

Warto przypomnieć, że fragment Krynice - Dobrzyniewo - Białystok Zachód składa się z dwóch pododcinków, które połączyliśmy w jeden:

* Dobrzyniewo - Białystok Zachód, na który przetarg został unieważniony 22 kwietnia br. ze względu na oferty przekraczające budżet zamawiającego,

* Krynice - Dobrzyniewo, który jest przedłużeniem pierwszego odcinka i pierwotnie miał być realizowany w późniejszym terminie.

 

Parametry „eski”

Na odcinku Krynice - Dobrzyniewo - Białystok Zachód zaplanowany został węzeł Białystok Zachód łączący planowaną S19 (poprowadzoną górą) z istniejącą S8 (poprowadzoną dołem). Zadanie obejmować będzie m.in. budowę 14 obiektów inżynierskich, w tym dwóch mostów - nad rzeką Supraśl i rzeką Białą, a także wiaduktu kolejowego nad torami Białystok - Ełk.

Droga ekspresowa S19 będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każda stronę (docelowo 3). Rodzaj konstrukcji nawierzchni zależny jest od wyboru Wykonawcy.

 

Droga zostanie zrealizowana w systemie „Projektuj i buduj”. Podpisanie umowy zaplanowano do końca tego roku, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidziane jest na II kw. 2022 r., a budowa na lata 2022-2024.

 

Harmonogram prac

* 29 maja 2020 r. – przekazanie ogłoszenia o zamówieniu do publikacji w Dz.U. UE

* 3 czerwca 2020 r. – wszczęcie postępowania

* 17 lipca 2020 r. – termin składania ofert

* jesień br. – planowany termin zawarcia umowy

 

Harmonogram przetargów na podlaskie odcinki S19

20 lipca br. - otwarcie ofert w przetargu Białystok Południe - Ploski

31 lipca br. - ogłoszenie przetargu na kolejne odcinki S19 Ploski - Haćki, Haćki - Bielsk Podlaski Zachód oraz Bielsk Podlaski Zachód - Boćki