Ogłosiliśmy przetarg na budowę obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13

Do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej wysłaliśmy ogłoszenie o przetargu na realizację obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13 o długości 4,2 km. Wykonawca będzie miał za zadanie opracować brakujące projekty wykonawcze i wykonać roboty budowlane na inwestycji.  AKTUALIZACJA od 15 lipca ogłoszenie o przetargu jest widoczne na platformie zakupowej pod linkiem: https://gddkia.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/194490/budowa-obwodnicy-warzymic-i-przeclawia-w-ciagu-dk13-z-podzialem-na-dwa-zadania-realizacyjne-odcinek-1-od-ronda-hakena-do-wezla-siadlo-gorne-bez-wezla



Obwodnica ominie Przecław i Warzymice GDDKiA 

Odcinek, dla którego został ogłoszony przetarg na realizację, będzie się rozpoczynał od ronda Hakena do przecięcia z obecną DK13 w rejonie skrzyżowania do miejscowości Siadło Górne. Na drodze powiatowej między Przecławiem a Ustowem powstanie węzeł drogowy Przecław. Droga na południe od miejscowości Przecław włączy się w obecny przebieg DK13. Ten fragment obwodnicy umożliwi wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miejscowości Przecław i Warzymice, dzięki czemu skończą się zatory drogowe na obecnym przebiegu DK13. Będzie to dwujezdniowa droga klasy GP o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. 

 

Obwodnicę Przecławia i Warzymic miała zaprojektować i wybudować firma Energopol Szczecin. Wykonawca opracował dokumentację i uzyskał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Prace budowlane nie zostały jednak rozpoczęte, co spowodowało odstąpienie przez GDDKiA od umowy z tą firmą w grudniu ubiegłego roku.

 

II etapy

Konieczność znalezienia nowego wykonawcy zbiegła się w czasie z wpisaniem do Programu budowy 100 obwodnic obwodnicy Kołbaskowa, która będzie kontynuacją obwodnicy Przecławia i Warzymic. Wystąpiła konieczność wprowadzenia zmian w obszarze węzła łączącego obie inwestycje. Część obwodnicy od Siadła Górnego do węzła Szczecin Zachód będzie w przyszłości częścią Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu S6, dla której obecnie wykonywana jest dokumentacja koncepcyjna. W tym miejscu również przewidziane są pewne korekty w projekcie. Dlatego zapadła decyzja o podziale inwestycji na dwa etapy. Etap północny, który będzie realizowany zgodnie z obecnym projektem budowlanym i etap południowy, dla którego dokumentacja będzie podlegała aktualizacji.