Zmiany na budowach S5
Komunikat o zmianach w organizacji ruchu od 10.07.2020 r.

S5 odc. 5 w. Bydgoszcz Błonie (Białe Błota) - w. Szubin Północ

GDDKiA Na budowie trasy S5 odc. 5 w. Bydgoszcz Błonie - w. Szubin Północ w najbliższy piątek 10.07.2020 r. zostanie przełożony ruch z istniejącej drogi krajowej nr 5 na drogi dojazdowe równoległe do przyszłej drogi ekspresowej między Rynarzewem a Łachowem o długości ok. 4 km. Dzięki tej zmianie zostanie otwarty front robót do budowy jezdni zasadniczej przyszłej ekspresówki.

Na tym odcinku S5 wykonawca m.in. finalizuje zmiany w projekcie wykonawczym wynikające z optymalizacji projektu (specyfika kontraktów na kontynuację robót). Natomiast w terenie wykonywane są prace ziemne przy nasypach trasy głównej, wzmocnienia gruntu kolumnami betonowymi, a także prace przy drogach dojazdowych.

Kontynuowane są roboty mostowe: betonowanie, wykonywanie izolacji, zasypki przepustów.

 

GDDKiA

 

S5 odc. 1 w. Nowe Marzy – w. Świecie Południe (Dworzysko)

GDDKiA Kolejne przełożenie ruchu planowane jest w poniedziałek 13.07.2020 r. na S5 odc. 1 w. Nowe Marzy – w. Świecie Południe na drogę dojazdową o długości ok. 2,7 km w okolicy Nowych Marz. W tym przypadku także umożliwi to otwarcie frontu robót przy jezdni zasadniczej drogi ekspresowej.

Na tym odcinku wykonawca kontynuował przygotowywanie zamiennych projektów budowlanych i wykonawczych. Na budowie prowadził m.in. prace ziemne przy nasypach i odhumusowaniu (zdjęcie wierzchniej warstwy gruntu), rozpoczął budowę kanalizacji deszczowej w rejonie w. Świecie Północ. Ponadto wykonawca kontynuował prace przy obiektach mostowych - m.in. przygotowywał ustroje nośne do wykonania izolacji.

 

S5 odc. 2 w. Świecie Południe (Dworzysko) – w. Bydgoszcz Północ (Aleksandrowo)

Roboty są prowadzone również na S5 odc. 2 w. Świecie Południe – w. Bydgoszcz Północ, przełożenie ruchu planujemy tu na przełomie lipca-sierpnia. Z ważniejszych rzeczy warto odnotować, że ostatnio zostały wykonane próbne odcinki warstw konstrukcji nawierzchni w zakresie podbudowy z tłucznia kamiennego, bitumicznej podbudowy zasadniczej i warstwy wiążącej.

Ponadto były prowadzone prace m.in. przy przejściu dla zwierząt w zakresie wykonania zasypek oraz zwieńczenia konstrukcji stalowych. Realizowano również roboty naprawcze po poprzednim wykonawcy w zakresie nasypów oraz warstwy stabilizacji i podbudowy.

 

GDDKiA