W Kutnie będzie bezpieczniej i bardziej wygodnie.
Rusza rozbudowa skrzyżowania DK60, DK 92 z drogą wojewódzką 702

Rusza przebudowa skrzyżowania ulic: Objazdowej, Bitwy pod Kutnem, Sklęczkowskiej i Łąkoszyńskiej w Kutnie. W związku z tym w rejonie skrzyżowania będą występowały ograniczenia w ruchu. Na DK60 od strony miasta (ul. Bitwy pod Kutnem) z ruchu została wyłączona jezdnia zachodnia na odcinku ok. 100 metrów, a jazda w obu kierunkach będzie się odbywała po drugiej jezdni. Z kolei na ulicy Łąkoszyńskiej (DK60) od strony Krośniewic na długości blisko 130 wyłączony został pas do jazdy na wprost i w prawo, zaś jazda będzie możliwa po pasie , który służył do skręcania w lewo. Nie będzie także można korzystać z pasa prawoskrętu. Podobnie jest po wschodniej stronie skrzyżowania, gdzie na ul. Sklęczkowskiej na odc. ok. 230 metrów wyłączony z użytkowania będzie pas dla skręcających w prawo, czyli do miasta. Również na drodze wojewódzkiej pojawią się zmiany. Na odcinku blisko 230 metrów jezdnia będzie zwężona niemal o połowę, przy czym wyjeżdżający w prawo w DK 92 nie będą mogli korzystać z pasa włączenia. Całość sterowana będzie światłami.

 

Skrzyżowanie DK60,92 i DW702, to jeden z najbardziej newralgicznych punktów na tzw. starej trasie między Warszawą
i Poznaniem. Inwestycja ma na celu poprawę płynność ruchu i bezpieczeństwo. Po zakończeniu prac na skrzyżowaniu pojawią się dodatkowe pasy do skrętu w prawo: między innymi z ulicy Łąkoszyńskiej (DW 702) i Bitwy pod Kutnem (DK60a). Wzdłuż drogi krajowej 60/92 (ulice: Objazdowa i Sklęczkowska), po obu jej stronach, wybudowane zostaną ścieżki rowerowe z możliwością ruchu pieszego. Na ulicy Bitwy pod Kutnem zostanie wyznaczone przejście dla pieszych, którego wcześniej tu nie było, zaś sygnalizacja świetlna zostanie dostosowana do nowych warunków. Należy także dodać, że całość skrzyżowania będzie lepiej oświetlona, a przebudowane odcinki dróg, o łącznej długości blisko 850 metrów będą miały nośność 11,5 tony na oś pojazdu, a więc najwyższą z wymaganych. Wykonawca ma 12 miesięcy na realizację kontraktu, od chwili podpisania umowy, co oznacza, że prace mają się zakończyć w maju przyszłego roku. Wykonawcą jest firma Strabag, a koszt przebudowy skrzyżowania, to ok. 5,4 mln złotych.