Siedlce - Terespol - przebudowa 90 km drogi numer 2
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, iż w dniu 28.07.2006r. zostały podpisane 3 kontrakty na roboty budowlane w ramach projektu Funduszu Spójności Przebudowa drogi krajowej nr 2, odcinek Siedlce – Terespol na łączną kwotę ponad 53 mln Euro (53 129 380,35 Euro). W wyniku niniejszych kontraktów zostanie przebudowanych ponad 86 km dogi od Siedlec do Terespola (z wyjątkiem 11 km obwodnicy Białej Podlaskiej, który to kontrakt pozostanie ostatnim w projekcie do podpisania).

Umowa na odcinek Siedlce – granica województwa lubelskiego, od km 574+600 do km 599+487 została zawarta z firmą Johann Bunte Bauunternehmung GmbH & Co. KG na kwotę 12 663 107,30 Euro (24,9 km długości).

Umowa na odcinek granica województwa mazowieckiego – początek obwodnicy Białej Podlaskiej od 599+487 do km 630+519 została zawarta z konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A. i Acciona Infraestructuras S.A. na kwotę 17 585 135,13 euro (31,0 km długości).

Umowa na odcinek koniec obwodnicy Białej Podlaskiej – Terespol od km 641+489 do km 672+336,90 została zawarta z konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. z Mińska Mazowieckiego i Przedsiębiorstwo Drogowo - Mostowe Międzyrzec Podlaski S.A. na kwotę 22 881 137,92 euro (30,8 km długości).

Wartość tych kontraktów wynosi 51 mln euro. Termin realizacji wszystkich umów to 15 miesięcy.

Projekt jest współfinansowany z Funduszu Spójności w wysokości 83%.

Przedsięwzięcie jest częściowo zlokalizowane w II paneuropejskim korytarzu Berlin –Warszawa – Mińsk – Moskwa i ma również istotne znaczenie dla zapewnienia spójności Białorusi i Federacji Rosyjskiej z przestrzenią Unii Europejskiej, w tym z Polską.
Budowa autostrady na odcinku od Siedlec do Terespola planowana jest dopiero około roku 2013. Ponieważ jest to odległy horyzont czasowy, droga krajowa numer 2, jako część połączenia międzynarodowego, powinna być dostosowana do standardu nacisku 115 kN/oś.

Projekt obejmuje przebudowę istniejącego odcinka jednojezdniowej drogi krajowej nr 2 od Siedlec do Terespola. Istniejąca droga na tym odcinku zostanie poddana rehabilitacji dla uzyskania parametrów odpowiadających drogom dla ruchu międzynarodowego.

Zakres przebudowy obejmuje m.in.:

  • wzmocnienie nawierzchni drogi do parametrów nacisku 115 kN/oś
  • poprawienie poziomu bezpieczeństwa ruchu poprzez:
  • poprawienie geometrii skrzyżowań
  • wydzielenie pasów dla lewoskrętów
  • opracowanie nowego projektu organizacji ruchu
  • poprawę odwodnienia
  • remont obiektów mostowych i przepustów
  • przebudowę istniejących zatok autobusowych i budowę nowych
  • przebudowę istniejących chodników


Cały projekt obejmuje m.in. przebudowę mostów i wiaduktu, przebudowę 69 przepustów, budowę węzła na obwodnicy Białej Podlaskiej, budowę drogi dojazdowej wzdłuż głównej na obwodnicy Białej Podlaskiej ok. 9 km, zmianę organizacji ruchu na skrzyżowaniach, budowę urządzeń ochrony środowiska, wykonanie oznakowania poziomego i pionowego.