| 
   
| 
 PRZEBUDOWA SKRZYŻOWANIA DROGI KRAJOWEJ Nr 77 Lipnik – Przemyśl w KM 111 + 719 z drogą wojewódzką Nr 835 Lublin – Grabownica Starzeńska w m. Tryńcza w  ramach projektu SPO-T nr SPOT/2.3/155/05-22  |    
  
REALIZATORZY INWESTYCJI 
| ZAMAWIAJĄCY: | 
Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - Warszawa |  
| WYKONAWCA: | 
Jarosławskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych S.A.  z siedzibą w Jarosławiu |  
| PODWYKONAWCY: | 
1. Firma „SANAKIEWICZ” Sp. z o.o. Szówsko –  przebudowa gazociągu,    2. Usługowy Zakład  „WOD-KAN-GAZ” Józef Lis z Przeworska  –  kanalizacja deszczowa, 3. WIMED z Tuchowa – oznakowanie poziome |  
| PROJEKTANT: | 
Pracownia Studiów i Projektów Drogowych „KLOTOIDA” ul. Płk.St. Dąbka 8 ;  30 – 732 Kraków |  
| KIEROWNIK PROJEKTU: | 
Wiesław Futoma - GDDKiA  Oddział w Rzeszowie |  
| ZARZĄDZANIE PROJEKTEM: | 
Konsorcjum firm: DHV i DRO-KONSULT  Warszawa ul. Domaniewska |  
| INŻYNIER PROJEKTU: | 
Jerzy Młynarczyk – DHV + DRO-KONSULT W-wa |  
| INSPEKTORZY KONTRAKTU: | 
Władysław Rosół – roboty drogowe Aleksander Kontek – roboty gazowe i kanalizacja deszczowa |  
| KIEROWNIK BUDOWY: | 
Piotr Dubiel – JPRDiM S.A.  w Jarosławiu |   
CZAS REALIZACJI KONTRAKTU 
- 4 miesiące od daty rozpoczęcia robót; 
  WAŻNIEJSZE TERMINY KONTRAKTU
-   Data podpisania umowy                  -   25.05.2006 r. -   Data przekazania terenu budowy     -  20.06.2006 r. -   Data rozpoczęcia robót                   -  23.06.2006 r. -   Data zakończenia robót                  -   21.10.2006 r. 
 WARTOŚĆ ROBÓT 
Wartość zrealizowanych robót wyniosła: 1 390,9  tys. zł. (netto), tj. 1 696,9  tys. zł. (brutto); 
  WAŻNIEJSZE TERMINY KONTRAKTU
Środki Krajowego Funduszu Drogowego – 1,7 mln PLN (z czego 61% sfinansuje Unia Europejska w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego – Transport);  Urząd Gminy w Tryńczy sfinansował wykonanie zasilania i oświetlenia skrzyżowania; Dokumentację projektową opracowała Pracownia Studiów i Projektów Drogowych „KLOTOIDA” z Krakowa. Koszt opracowania dokumentacji został sfinansowany po połowie przez Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich oraz Oddział GDDKiA w Rzeszowie. 
 ZAMIERZENIA INWESTYCJI: 
Przebudowa na skrzyżowanie typu "małe rondo" wraz z budową ciągów pieszo-rowerowych wokół ronda i budową nowej zatoki autobusowej, przy drodze krajowej. 
  WAŻNIEJSZE TERMINY KONTRAKTU
• budowę małego ronda, w miejscu skrzyżowania zwykłego, czterowylotowego (średnica zewnętrzna ronda wynosi 40,0 m; średnica wyspy środkowej ronda - 26,0 m),  • budowę ciągów pieszo-rowerowych o szerokości 2,50 m wraz z wyspami azylu dla pieszych i rowerzystów, - budowę chodników, stanowiących kontynuację ciągów pieszo- rowerowych,  • budowę wysp oddzielających jezdnię ronda od ciągów pieszo-rowerowych,  • budowę zatoki autobusowej przy drodze krajowej nr 77,  • remont istniejących zatok autobusowych,  • przebudowę istniejącej nawierzchni  • budowę elementów odwodnienia powierzchniowego,  • budowę oświetlenia wraz z zasilaniem,  • przełożenie gazociągu dług. 155 mb,  • wycinkę drzew i zagospodarowanie zielenią,    Ponadto w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu wymieniono na nowe całość oznakowania pionowego (łącznie 62 szt. znaków drogowych) wykonano także (będzie wykonane z chwilą wystąpienia sprzyjających warunków atmosferycznych) oznakowanie poziome  w nowej technologii grubowarstwowe masy chemoutwardzalne (łącznie m2  338) wraz z elementami odblaskowymi w osi jezdni i na krawężnikach – razem 136 szt. 
  
 W ZAKRESIE ROBÓT PRZEBUDOWANO 
• kanalizację deszczową długości 99 mb wraz z przykanalikami o łącznej długości 32 mb.     studzienkami ściekowymi w ilości 6 szt. i osadnikami piaskowymi w ilości 6 szt, • oświetlenie uliczne wraz z zasilaniem (sfinansowano staraniem Wójta Gminy Tryńcza),  • odcinek gazociągu wysokoprężnego – 155 mb • zagospodarowanie zielenią wyspy centralnej ronda. 
  
UZYSKANE EFEKTY 
• zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego, • poprawa płynności ruchu i komfortu jazdy, • poprawa równości i szorstkości nawierzchni, • zwiększenie bezpieczeństwa ruchu pieszego.  |