| 
   
| 
 KONTRAKT NR 9/09/rze
  Przebudowa drogi  krajowej nr 28  Zator - Medyka na odc. ZARSZYN - DŁUGIE od km 259+833 do km 261+600  |    
  
 
Droga krajowa nr 28 Zator - Medyka jest zaliczana do podstawowego układu komunikacyjnego Polski, pełni funkcje drogi tranzytowej, umożliwia dojazd do przejścia granicznego w Medyce. Łączy ona ośrodki gospodarcze wschodniej Polski, obsługuje ruch turystyczny i międzynarodowy. 
Zakres przebudowy obejmuje fragment drogi krajowej nr 28 na odcinku Zarszyn – Długie od km 259+833 do km 261+600. Niniejszy odcinek znajduje się na terenie województwa podkarpackiego w powiecie sanockim, Gminie Zarszyn. Droga do km 261+000 przebiega przez obszar zabudowany miejscowości Zarszyn. Pozostała jej część znajduje się na obszarze niezabudowanym, obejmującym zarówno miejscowość Zarszyn jak i Długie. 
Przebudowa drogi polegała na: - wykonaniu wzmocnienia jezdni, - poprawie warunków technicznych istniejącej drogi: chodników, przepustów pod drogą Główną i zjazdami, - wykonaniu renowacji rowów ziemnych polegające na oczyszczeniu, odmuleniu oraz miejscowym pogłębieniu, - budowie infrastruktury technicznej związanej z drogą w tym m.in. budowa kanalizacji deszczowej, - regulacji wysokościowej studzienek teletechnicznych. 
WARTOŚĆ REALIZOWANYCH ROBÓT:    4 541 781,68  PLN (brutto)
  Kontrakt jest finansowany  ze środków Krajowego Funduszu Drogowego 
  
  
 
| 
 ZAMAWIAJĄCY:  | 
 Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział  w Rzeszowie  |  
| 
 INSPEKTOR NADZORU:  | 
 Józef Hul – GDDKiA Oddział w Rzeszowie  |  
| 
 KIEROWNIK BUDOWY:    | 
 Ryszard Fic  -  Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie Sp. z o.o. 38-400 Krosno, ul. Tysiąclecia 38  |  
| 
   
WYKONAWCA: 
   | 
  Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie Sp. z o.o. 38-400 Krosno, ul. Tysiąclecia 38 
   |   
  
  
{punkt} - odcinek drogi krajowej Nr 28 Zator - Medyka od km 259+833 do km 261+600 {mapa}   
 CZAS REALIZACJI: 4 miesięce
  Data rozpoczęcia robót:  17-08- 2009r. Termin zakończenia robót : 10-12-2009r.   
PARAMETRY TECHNICZNE DROGI  
- długość modernizowanej drogi 1767 m - klasa drogi – GP, - obciążenie ruchem –  100 kN/oś, - kategoria ruchu KR3, - prędkość projektowa Vp – 50km/h – teren zabudowany, Vp – 80 km/h – teren     niezabudowany, - szerokość pasa ruchu – 3,5 m za wyjątkiem poszerzeń ze względu na występujące   łuki, - szerokość chodników – 2,0 m (odtworzenie i poszerzenie istniejących oraz od km 260+445,69 do km 260+495,91 nowy chodnik po lewej stronie), - szerokość poboczy utwardzonych (opaska bezpieczeństwa) – 0,50 m – przekrój szlakowy, - szerokość poboczy umocnionych (kruszywo) – 0,50 m (prawa strona drogi); 1,00m (lewa strona drogi) – przekrój szlakowy,. 
ZDJĘCIA Z BUDOWY 
 
  
  
ZAKRES RZECZOWY ZREAZLIZOWANYCH ROBÓT    
Remont konstrukcji nawierzchni • odtworzenie trasy i punktów wysokościowych – 1,77 km • wyniesienie granic pasa drogowego ze stabilizacja punktów – 226 szt • podbudowa z kruszywa łamanego – 4 184 m2 • podbudowa z BA – 2 003 m2 • wyrównanie podbudowy z BA – 3 569 t • wyrównanie podbudowy kruszywa łamanego – 889 m3 • wykonanie warstwy ścieralnej z SMA – 15 017 m2 • wykonanie nawierzchni z kostki brukowej (z odzysku) – 2 456 m2 • wykonanie nawierzchni z kostki brukowej – 1 573 m2 • wykonanie przepustów pod zjazdami – 28 m • oznakowanie poziome jezdni – 632 m2 • znaki pionowe odblaskowe – 37 szt • bariery ochronne: stalowe, łańcuchowe – 983 m • wykonanie kanalizacji deszczowej z rur PVC-U – 1166 m • przebudowa studni telekomunikacyjnych – 20 szt
  
                                          
REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU   
  - poprawa geometrii drogi w tym wyprofilowanie łuków poziomych, - usprawnienie komunikacji samochodowej poprzez naprawę istniejącej nawierzchni, - poprawa bezpieczeństwa ruchu na drodze, - usprawnienie odprowadzenia wód opadowych z powierzchni drogi.
  |