BUDOWA TRASY PODSKARPOWEJ W STALOWEJ WOLI (OBWODNICA) DR. KRAJ. NR 7
Budowa trasy podskarpowej w Stalowej Woli (Obwodnica) droga krajowa nr 7
BUDOWA TRASY PODSKARPOWEJ W STALOWEJ WOLI (OBWODNICA)
DROGA KRAJOWA NR 7 |
OGÓLNY OPIS INWESTYCJI
Inwestycja pn. „Budowa Trasy Podskarpowej w Stalowej Woli” jest zadaniem wieloletnim zaplanowanym do realizacji w latach 2002 – 2007.
Koszt realizacji pełnego zakresu inwestycji wyniesie około 125 651,8 tys. zł
Wykonanie pełnego zakresu budowy Trasy Podskarpowej w Stalowej Woli , obejmuje realizację 7 Kontraktów.
Kontrakt Nr 1 - Budowa odcinka Brandwicka – Szopena km 2+925 ÷ 4+645 ( 1,72 km)
Kontrakt Nr 2 - Budowa kanału deszczowego ø 1300 wraz z podczyszczeniem wód opadowych w Trasie Podskarpowej na odcinku ul. Ogrodowej do ul.Brandwickiej
Kontrakt Nr 3 - Budowa wiaduktu w ciągu ulicy Polnej
Kontrakt Nr 4 - Odcinek od m.Agatówka do ul.Brandwickiej - jezdnia zachodnia
Kontrakt Nr 5 - Odcinek od. m.Agatówka do ul.Brandwickiej - druga jezdnia
Kontrakt Nr 6 - Budowa odcinka Szopena – KEN.”
Kontrakt Nr 7 - Realizacja i utrzymanie objazdów.
LOKALIZACJA INWESTYCJI
|
Obwodowa Stalowej Woli (kliknij aby powiększyć) |
POSZCZEGÓLNE ETAPY REALIZACJI INWESTYCJI
W latach 2002 do 2003 - rozpoczęcie budowy Trasy Podskarpowej w Stalowej Woli
Kontraktem Nr 1 - Budowa odcinka Brandwicka – Szopena km 2+925 ÷ 4+645 (1,72 km)
Kontrakt był realizowany w ramach Programu PHARE 2000 ESC pn. „Poprawa infrastruktury drogowej w regionie - Obwodnica Stalowej Woli” Nr PL 008.04.03.003. L002
LOKALIZACJA KONTRAKTU
REALIZATORZY KONTRAKTU
ZAMAWIAJĄCY: |
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie Urząd Miasta Stalowa Wola |
INŻYNIER PROJEKTU: |
Grzegorz Kaczor – GDDKiA Oddział w Rzeszowie |
INŻYNIER REZYDENT: |
Tadeusz Winiarski - Krośnieńska Dyrekcja Inwestycji Sp. z o.o w Krośnie |
PROJEKTANT: |
DROGPROJEKT” Biuro Usług Projektowych Sp. z o.o. w Lublinie |
WYKONAWCA: |
Strabag AG, Ortenburgerstrasse 27, A-9800 Spittal/Drau, Austria
Od 27 sierpnia 2003 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej zatwierdziło Strabag AG S.A. Budownictwo Ogólne i Drogowe,Oddział w Polsce jako przedstawicielstwo firmy Strabag AG Austria. |
PODWYKONAWCY: |
Elektromontaż Rzeszów SA – branża energetyczna Zakład Robót Inżynieryjnych FRAKOP, Kamilówka k/Opoczna – branża sanitarna |
CZAS REALIZACJI : 10 miesięcy
styczeń 2003 r. – rozpoczęcie robót
listopad 2003 r. – zakończenie realizacji Kontraktu
WARTOŚĆ ZREALIZOWANYCH ROBÓT: 2 863 418,63 EUR (tj. około 13 500 000,00 PLN)
ŹRÓDŁA FINANSOWANIA KONTRAKTU:
- środki budżetowe Skarbu Państwa - 1 773 089,89 EUR (tj. około 8 350,0 tys. zł.)
środki samorządowe UM w Stalowej Woli - 1 222 059,53 (tj. około 5 768,1 tys. zł.
- środki Phare - 1 090 418,74 EUR (tj. około 5 150 000,00 PLN)
ZAKRES RZCZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT
Roboty drogowe |
- Nawierzchnie bitumiczne na trasie głównej: 8 250m2,
- Nawierzchnie bitumiczne na drogach zbiorczych i dojazdowych: 29 446m2,
- Nawierzchnie dróg dojazdowych z kostki betonowej gr. 8cm: 2 623m2,
- Nawierzchnie chodników z kostki betonowej gr. 6cm: 9 299m2 |
Kanalizacja deszczowa |
- Kanalizacja z rur poliestrowych Æ800 – 1200: 1 556m,
- Kanalizacja z rur kielichowych PCV Æ200 – 500: 1 216m,
- Studzienki ściekowe Æ500 z osadnikiem: 94szt,
- Studnie kanalizacyjne: 53szt,
- Piaskowniki: 2szt,
- Separatory: 2szt. |
Przebudowa sieci i urządzeń obcych |
- Przebudowa sieci gazowej: 256m.
- Przebudowa sieci telekomunikacyjnych: 3 625m.
- Przebudowa sieci energetycznych:
a/ demontaż linii napowietrznych n/n i s/n: 6 760m,
b/ wykonanie linii niskiego napięcia: 2 186m,
d/ wykonanie linii średniego napięcia: 5 523m.
- Przebudowa kanalizacji sanitarnej: 112m. |
Budowa oświetlenia drogowego |
- Budowa oświetlenia drogowego o długości 1 510m. |
REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU
- wyłączenie ruchu tranzytowego i ciężarowego z odcinka drogi krajowej nr 77 przebiegającego poprzez dzielnicę „Rozwadów” Stalowej Woli charakteryzującej się gęstą zabudową mieszkaniową
- zmniejszenie szkodliwego oddziaływania drogi na środowisko poprzez zmniejszenie hałasu, drgań i emisję spalin
- poprawa bezpieczeństwa, przepustowości i płynności ruchu drogowego
 | Listopad 2004 – koniec budowy I etapu |
|
|
 | Grudzień 2004 - uroczysty odbiór |
|
Wybudowano 2 jezdnie rozdzielone pasem zieleni , drogi zbiorcze , ciągi pieszo- rowerowe , skrzyżowanie trasy z ulicą Brandwicką , Polną i Szopena.
W latach 2003 do 2004 – realizacja Kontrakt Nr 2
pn. "Budowa kanału deszczowego ø 1300 wraz z podczyszczeniem wód opadowych w Trasie Podskarpowej na odcinku ul. Ogrodowej do ul. Brandwickiej”.
REALIZATORZY KONTRAKTU
ZAMAWIAJĄCY: |
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie |
INŻYNIER PROJEKTU: |
Grzegorz Kaczor – GDDKiA Oddział w Rzeszowie |
INSPEKTOR NADZORU: |
Andrzej Tarczyński - Zakład Usług Inwestycyjnych i handlowych w Stalowej Woli |
PROJEKTANT: |
DROGPROJEKT” Biuro Usług Projektowych Sp. z o.o. w Lublinie |
WYKONAWCA: |
"INŻYNIERIA” Rzeszów Sp.z.o.o ; ul. Podkarpacka 59 A,
35-082 Rzeszów
|
CZAS REALIZACJI: 7 miesięcy
wrzesień 2003 r. – rozpoczęcie robót
marzec 2004 r. – zakończenie realizacji Kontraktu
WARTOŚĆ ZREALIZOWANYCH ROBÓT: 3 727 106,39 PLN
ŹRÓDŁA FINANSOWANIA KONTRAKTU: Budżet Państwa i Krajowy Fundusz Drogowy
ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT
- Budowa kanalizacji deszczowej na odcinku od ul.Ogrodowej do ul.Brandwickiej o długości 1140 m
- Budowa urządzeń podczyszczających wody opadowe
- Przebudowa odcinka napowietrznej linii teletechnicznej
Kontrakt Nr 7 - został zrealizowany w 2004 r.
Realizacja Kontraktu miała na celu przygotowanie i utrzymanie dróg objazdowych na czas oddania do eksploatacji odcinka Trasy Podskarpowej od m. Agatówka do ul. Brandwickiej.
CZAS REALIZACJI : 7 miesięcy
wrzesień 2003 r. – rozpoczęcie robót
marzec 2004 r. – zakończenie realizacji Kontraktu
WARTOŚĆ ZREALIZOWANYCH ROBÓT: 2 578 700 PLN
Zakres rzeczowy zrealizowanych robót
· |
Budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Jana Pawła II- Szopena |
1 skrzyżowanie
|
· |
Budowa łącznika ul. Szopena z Trasą Podskarpową |
0,3 km |
· |
Przebudowa skrzyżowania ul. Brandwickiej z dr.kraj. nr 77 /ul.Sandomierska/ |
1 skrzyżowanie |
· |
Remont drogi zbiorczej przy łączniku Trasy Podskarpowej z dr. Nr 77 |
0,350 km |
· |
Zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniach |
4 skrzyżowania |
· |
Remont nawierzchni drogi objazdowej ul. Szopena |
9062 m2 |
W latach 2004 do 2005 został zrealizowany - Kontrakt Nr 4 i 5
Kontrakt Nr 4 pn. „Budowa Trasy Podskarpowej w Stalowej Woli w ciągu drogi krajowej Nr.77 odcinek od m. Agatówka do ul. Brandwickiej - jezdnia zachodnia.
Kontrakt Nr 5 pn. „Budowa Trasy Podskarpowej w Stalowej Woli w ciągu drogi krajowej Nr.77, odcinek od. m. Agatówka do ul. Brandwickiej - druga jezdnia.
Zakres robót obejmował wykonanie dwóch jezdni rozdzielonych pasem zieleni długości 3,050 km.
REALIZATORZY KONTRAKTU