PRZEBUDOWA SKRZYŻOWANIA DROGI KRAJOWEJ Nr 77 LIPNIK - PRZEMYŚL
Przebudowa skrzyżowania drogi krajowej nr 77 Lipniki - Przemyśl z drogą wojewódzką Nr 877 Naklik – Dylągówka w m. LEŻAJSK

 

PRZEBUDOWA SKRZYŻOWANIA DROGI KRAJOWEJ Nr 77
Lipniki – Przemyśl
z drogą wojewódzką Nr 877 Naklik – Dylągówka
w m. LEŻAJSK


REALIZATORZY KONTRAKTU

ZAMAWIAJĄCY: 1. Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie
2. Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie
WYKONAWCA: Przedsiębiorstwo Budowy  Dróg i Mostów w Leżajsku  S. A.                  
ul. Mickiewicza 79;   37 – 300 Leżajsk
PODWYKONAWCY: 1. Firma ELEKTRYK s.c.  Wojciech Zabłotni,  Danuta Zabłotnia; 
     37-300 Leżajsk,  ul. Bernardyńska 6   –  roboty  elektryczne  
2. Przedsiębiorstwo Robót Telekomunikacyjnych; 
     35 - 083 Rzeszów,  ul.  Mickiewicza 14  –  roboty teletechniczne
3. Miejski Zakład Komunalny Sp. z o.o.
     37-300 Leżajsk, ul. Żwirki i Wigury 3  –  roboty  wodociągowe
PROJEKTANT: Pracownia Studiów i Projektów Drogowych „KLOTOIDA”
ul. Płk.St. Dąbka 8 ;  30 – 732 Kraków
INSPEKTOR NADZORU: Wiesław Futoma - GDDKiA  Oddział w Rzeszowie
KIEROWNIK BUDOWY: Antoni Ulma – PBDiM S.A.  w Leżajsku


Czas realizacji Kontraktu:  4 miesiące
  -   Data podpisania umowy                 05.01.2006 r.
  -   Data przekazania terenu budowy    19.01.2006 r.
  -   Data rozpoczęcia robót                  23.03.2006 r. 
  -   Data zakończenia robót                 15.07.2006 r.       
                                         
Wartość zrealizowanych robót wyniosła   1 095,6  tys. zł. (netto)
                                                                  1 336,7  tys. zł. (brutto)

Źródła finansowania Kontraktu:
-  środki budżetowe – Oddziału GDDKiA w Rzeszowie - w wysokości 1 095,7 tys. zł     
    (brutto) - co stanowi udział w  82 %
-  środki Samorządu Województwa  -  w wysokości 240,95 tys. zł (brutto) - stanowi 18 %
-  Urząd Miasta Leżajska przygotował i przekazał teren pod budowę ronda

 
ZAKRES RZECZOWY OBEJMOWAŁ :
• budowę małego ronda, w miejscu skrzyżowania zwykłego, trójwlotowego (średnica zewnętrzna jezdni ronda wynosi 32,0m; średnica wyspy środkowej ronda – 16,0m)
• przebudowę chodników w rejonie skrzyżowania wraz z budową azyli dla pieszych na wlotach ronda – m2  1 140
• przebudowę lub rozbudowę zjazdów na posesje z kostki kam. wys. 10 cm - m2  300
• przebudowę istniejącej nawierzchni w celu dostosowania do rozwiązań projektowych
w tym:
           -  ustawienie krawężników granitowych na ławie betonowej -  mb 630
           -  ustawienie krawężników betonowych na ławie betonowej -  mb 170
           - nawierzchnia z kostki rzędowej granitowej wys. 21 cm. (pierścień ronda
               oraz wyspy najazdowe) - m2  205
           -  ułożenie ścieku przykrawężnikowego z 2 rzędów kostki kamiennej  -  mb 340
           -  wykonanie w-wy ścieralnej z  mieszanki SMA - m2  1613
           -  wykonanie w-wy wiążącej z  betonu asfaltowego - m2  1613
           -  wykonanie w-wy podbudowy z  betonu asfaltowego - m2  1600           
           -  wykonanie w-wy podbudowy z  betonu cementowego  - m2  305                   
           -  wykonanie w-wy podbudowy z kruszywa łam. grub. w-wy 15-20 cm  - m2  1989 
 
Ponadto w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu wymieniono na nowe całość oznakowania pionowego (łącznie 28 znaków drogowych) wykonano także (będzie wykonane po 2 tygodniach od ułożenia warstwy ścieralnej SMA ) oznakowanie poziome  w nowej technologii grubowarstwowe masy chemoutwardzalne (łącznie m2  136) wraz z elementami odblaskowymi w osi jezdni i na krawężnikach – razem 170 szt.
Ustawione zostały elementy zabezpieczające ruch pieszy (ogrodzenia łańcuchowe) -70 m.
 
W zakresie robót towarzyszących przebudowano:
• kanalizację deszczową dług. 25 mb wraz z przykanalikami o łącznej dług.120 mb.
• oświetlenie uliczne:  9 latarni + 20 mb sieci zasilającej
• sieć wodociągową – 42 mb
• sieć teletechniczną – 50 mb
• zagospodarowanie zielenią wyspy centralnej ronda łącznie ok. 350 szadzonek.
 
UZYSKANE  EFEKTY:
• zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego,
• poprawa płynności ruchu i komfortu jazdy,
• poprawa równości i szorstkości nawierzchni,
• zwiększenie bezpieczeństwa ruchu pieszego.
 

ZDJĘCIA PO ZAKOŃCZENIU ROBÓT

zdjecie_1_s.jpg   zdjecie_2_s.jpg 
     
zdjecie_3_s.jpg    zdjecie_4_s.jpg