Pierwsza umowa na projekt i budowę S7 Płońsk - Czosnów podpisana

Podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie i budowę pierwszego z trzech odcinków S7 Płońsk - Czosnów. Chodzi o blisko 10-kilometrowy fragment S7 pomiędzy węzłami Modlin i Czosnów.



  • Podpisaliśmy umowę na odcinek drogi ekspresowej S7 Modlin - Czosnów
  • W grudniu 2023 roku pojedziemy kolejnym odcinkiem S7
  • W realizacji ponad 70 km S7 Płońsk - Napierki

Kontrakt GDDKiA 

Wykonawcą inwestycji jest firma Budimex. Umowa o wartości ok. 598,8 mln zł zostanie zrealizowana w ciągu 36 miesięcy od daty jej zawarcia. Przy czym najpóźniej 10 miesięcy po zawarciu umowy wykonawca ma złożyć wniosek o wydanie decyzji o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Po jej uzyskaniu do czasu realizacji nie wlicza się przerw zimowych od 15 grudnia do 15 marca. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest z końcem 2023 r. 

 

Obowiązki wykonawcy

Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa 9,7 km drogi ekspresowej S7 o przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu, która powstanie w miejscu obecnej drogi krajowej nr 7. Rozbudowane zostaną dwa istniejące węzły drogowe: Modlin i Błonie. Konstrukcja mostu na Wiśle w Zakroczymiu zostanie uzupełniona o chodnik (na nitce obiektu w kierunku Warszawy) i ścieżkę rowerową (na nitce obiektu w kierunku Gdańska). Ponadto wybudowane zostaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

GDDKiA

 

Nowe warunki dla wykonawców  

  • Dajemy Wykonawcy możliwość wyboru technologii nawierzchni
  • Inwestycja „pod ruchem” - dobra organizacja ruchu priorytetem
  • Zawsze stawiamy na jakość i egzekwujemy Warunki Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych

Dla zwiększenia konkurencyjności dajemy wykonawcy możliwość wyboru rodzaju nawierzchni, czyli sam może zdecydować czy trasę główną zbuduje betonową czy bitumiczną. Oznacza to, że wykonawca będzie mógł zastosować technologię, w której się specjalizuje. Niezależnie od wybranej technologii droga będzie musiała spełniać stawiane przez nas kryteria i parametry jakościowe, funkcjonalne i eksploatacyjne.

 

Mniej utrudnień dla kierowców

Prace przy budowie drogi ekspresowej S7 Płońsk - Czosnów będą prowadzone pod ruchem i głównym założeniem jest zminimalizowanie utrudnień dla kierowców. W tym celu wykonawcy wszystkich trzech odcinków w pierwszej kolejności będą mieli za zadanie wybudowanie drogowego układu lokalnego, który umożliwi wykorzystanie go do prowadzenia ruchu. Podczas robót kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku (dla odcinka Siedlin - Załuski i Załuski - Modlin). W przypadku odcinka Modlin - Czosnów, czyli tego, na który podpisaliśmy umowę, dopuszczone będzie miejscowo zastosowanie trzech pasów w systemie o zmiennych kierunkach w zależności do natężenia ruchu.

 

Kalendarium S7 Modlin - CzosnówGDDKiA 

19 sierpnia 2019 r. - ogłoszenie przetargu nieograniczonego

28 listopada 2019 r. - otwarcie ofert

19 marca 2020 r. - wybór najkorzystniejszej oferty

12 maja 2020 r. - podpisanie umowy

 

Przetargi na kolejne dwa odcinki w toku

Na dwóch kolejnych odcinkach trasy S7 pomiędzy Płońskiem i Czosnowem: Siedlin - Załuski (o długości 12,9 km) oraz Załuski - Modlin (12 km), oferty otworzyliśmy 21 listopada 2019 r. W przypadku pierwszego z nich jesteśmy na etapie przed wyborem najkorzystniejszej oferty. W stosunku do drugiego odcinka złożone zostało odwołanie od wyboru oferty najkorzystniejszej. Czekamy na rozpatrzenie sprawy przez Krajową Izbę Odwoławczą.

 

S7 Gdańsk - Warszawa

Kierowcy mają już do dyspozycji 200-kilometrowy odcinek od węzła Gdańsk Południe do węzła Napierki na granicy woj. warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego.

 

granica województw - Płońsk

  • w realizacji w systemie „Projektuj i buduj”, ostatnia relacja z budowy
  • umowna data zakończenia kontraktów: 2021 r.
  • odcinek Napierki - Mława: wykonawca Strabag, wartość robót 294,7 mln zł,
  • odcinek Mława - Strzegowo: wykonawca PORR, wartość robót 446,1 mln zł,
  • odcinek Strzegowo - Pieńki: wykonawca Strabag, wartość robót 516,2 mln zł,
  • odcinek Pieńki - Płońsk: wykonawca Strabag, wartość robót 311,7 mln zł.

Płońsk - Czosnów

  • odcinek I w. Siedlin (bez węzła) - w. Załuski (bez węzła), długość 12,9 km,
  • odcinek II w. Załuski (z węzłem) - w. Modlin (bez węzła), długość 12 km,
  • odcinek III w. Modlin (z węzłem) - w. Czosnów (bez węzła), długość 9,7 km.

Czosnów - Kiełpin

  • w realizacji koncepcja programowa, wykonawca Promost Consulting (termin - maj 2020 r.), realizacja w systemie „Projektuj i buduj” planowana na lata 2021-2025.

Kiełpin - Trasa AK (Warszawa)

  • w realizacji koncepcja programowa, wykonawca Value Engineering Sp. z o.o. (termin - wrzesień 2020 r.). Realizacja w systemie „Projektuj i buduj” planowana na lata 2022-2025.