| 
   
| 
 KONTRAKT NR 1/RZ/KFD/08 Przebudowa drogi  krajowej nr 84  Sanok – Krościenko – Granica Państwa na odcinku Glinne - Uherce  od km 19+775 do km 20+704  |    
1. OGÓLNY OPIS INWESTYCJI
  Droga krajowa Nr 84, stanowi element układu komunikacyjnego kraju umożliwiający dojazd do granicy z Ukrainą [przejście graniczne w m. Krościenko] w południowo-wschodniej części Polski.  Przedmiotowy odcinek drogi znajduje się na terenie województwa podkarpackiego w południowej jego części w powiecie leskim.
  Głównym celem niniejszego Kontraktu jest wzmocnienie nawierzchni drogi do obciążenia 115 kN/oś, oraz zwiększenie bezpieczeństwa dla wszystkich uczestników ruchu drogowego poprzez poszerzenie istniejącej jezdni z 6,0 do 7,0 m oraz korektę organizacji ruchu.    
WARTOŚĆ REALIZOWANYCH ROBÓT: 2 213 008,53 (brutto)
  Kontrakt był współfinansowany ze środków: Krajowego Funduszu Drogowego i środków budżetowych - 50% Krajowego Funduszu Drogowego i pożyczki z Europejskiego Banku Inwestycyjnego-50% 
2. REALIZATORZY  INWESTYCJI
  
| ZAMAWIAJĄCY: | 
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie, ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów |  
| KIEROWNIK PROJEKTU: | 
Elżbieta Medyńska – GDDKiA Oddział w Rzeszowie |  
| INSPEKTOR NADZORU: | 
Mariusz Błyskal – Rejon Lesko |  
| KIEROWNIK BUDOWY: | 
Antoni Zabłocki - „DROGBUD” Podkarpacki Holding Budowy Dróg Sp. z o.o.  |  
| WYKONAWCA: | 
„DROGBUD” Podkarpacki Holding Budowy Dróg Sp. z o.o.  ul. 1 Maja 42 38-100 Strzyżów |  
| PODWYKONAWCY: | 
„Usługi Geodezyjne” Tadeusz Szczepanik  ul. Słowackiego 8/7, 37-500 Jarosław |    
3. LOKALIZACJA INWESTYCJI 
  - odcinek GLINNE – UHERCE od km 19+775 do km 20+704 – długości 929 m 
 
  
   CZAS REALIZACJI:  7 miesięcy                                DATA ROZPOCZĘCIA ROBÓT: 27 stycznia 2008r.                                        DATA ZAKOŃCZENIA ROBÓT: 4 sierpnia 2008r. 
4. PARAMETRY TECHNICZNE OBIEKTÓW 
 
| KLASA TECHNICZNA: | 
G |  
| KATEGORIA RUCHU: | 
 KR 3  |  
| OBCIĄŻENIE: | 
115 kN/oś |  
| PRZEKRÓJ DROGOWY: | 
szlakowy |  
| ILOŚĆ PASÓW RUCHU: | 
2 po 3,50 m |  
| OPASKA BITUMICZNA: | 
2 x 0,25 m |  
| POBOCZA ZIEMNE ULEPSZONE KRUSZYWEM ŁAMANYM  | 
2 x 1,25 m |  
| PRĘDKOŚĆ PROJEKTOWANA: | 
Vp=50-60 km/h |   
5. REZULTATY WDROŻONEGO PROJEKTU 
- wzmocnienie nawierzchni drogi do obciążenia 115 kN/oś, - zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez:    - poprawę płynności ruchu,    - zwiększenie komfortu jazdy,    - poszerzenie istniejącej jezdni z 6,0 do 7,0 m oraz  korektę organizacji ruchu.   - poprawę systemu odwodnienia. 
6. ZDJĘCIA PRZEDSTAWIAJĄCE EFEKT WYKONANEGO REMONTU DROGI 
 
7. ZAKRES RZECZOWY ZREALIZOWANYCH ROBÓT
  
 
 
| 
 Þ  | 
 Poszerzenie jezdni poprzez wykonanie:  | 
   
1 827,0 m2  |  
| 
    | 
 §  warstwy mrozoochronnej z piasku grub. 42 cm    |  
| 
 §  wzmocnienia podłoża z gruntu stabilizowanego cementem o Rm= 2,5 MPa grub. 25 cm  |  
| 
 §  warstwy podbudowy z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/25 mm i grub. 8 cm    |  
| 
 §  warstwy wiążącej z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/20 mm i grub. 14 cm  |  
| 
 §  warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/16 mm i grub. 4 cm    |  
| 
 Þ  | 
 Wzmocnienie istniejącego odcinka  drogi  poprzez wykonanie:  | 
    |  
| 
    | 
 §  warstwy wyrównawczej z betonu asfaltowego o zwiększonej odporności na odkształcenia trwałe   | 
 1449,6 Mg  |  
| 
 §  warstwy wiążącej z betonu asfaltowego o zwiększonej odporności na odkształcenia trwałe, o uziarnieniu 0/20 mm i grub. 14 cm  | 
 7 506,0 m2  |  
| 
 §  warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego o zwiększonej odporności na    odkształcenia trwałe, o uziarnieniu 0/16 mm i grub. 4 cm  | 
 7 412,0 m2  |  
| 
 §  Ułożenie geowłókniny na styku istniejącej nawierzchni i poszerzenia  | 
 1 980 m2  |  
| 
 §  Uzupełnienie zaniżonych poboczy kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie i destruktem grub. 5 cm  | 
 2 322,5 m2  |  
| 
 §  Wzmocnienie poboczy  o nawierzchni z betonu cementowego B35 zbrojonego grub. 25 cm i podbudowie z chudego betonu grub. 15 cm  | 
 90 m  |  
| 
 §  Humusowanie wraz z obsianiem skarp  | 
 4 840,0 m2  |  
| 
 §  Zabezpieczenie skarp nasypu poprzez wykonanie ubezpieczenia z koszy kamienno - siatkowych  | 
 60,0 m3  |  
| 
 §  Zabezpieczenie skarp nasypu poprzez wykonanie narzutu kamiennego  | 
 22,4 m3  |  
| 
 Þ  | 
 Remont systemu odwodnienia drogi:  | 
    |  
| 
    | 
 §  Umocnienie dna rowów elementami prefabrykowanymi betonowymi   | 
 893 mb  |  
| 
    | 
 §  Ułożenie przepustów rurowych żelbetowych o średnicy 60 cm pod zjazdami   | 
 44,0 mb  |  
| 
 Þ  | 
 Montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego:  | 
    |  
| 
    | 
 §  Ustawienie stalowych barier ochronnych jednostronnych przekładkowych SP-4  | 
 704 mb  |  
| 
    | 
 §  Ustawienie znaków kilometrowych, hektometrowych i słupków prowadzących  | 
 42 szt  |  
| 
 Þ  | 
 Remont istniejących zjazdów poprzez wykonanie:  | 
    |  
| 
    | 
 §  zjazdów na drogi boczne z nawierzchnią utwardzoną z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/12.8 i grub. 4 cm  | 
 177,0 m2  |  
| 
    | 
 §  zjazdów gospodarczych z nawierzchnią utwardzoną z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/12.8 i grub. 3 cm  | 
 245,0 m2  |  
| 
 Þ  | 
 Korekta oznakowania poziomego i pionowego poprzez wykonanie:  | 
    |  
| 
    | 
 §  oznakowania poziomego jezdni materiałami cienkowarstwowymi  | 
 811,02 m2  |  
| 
    | 
 §  oznakowania pionowego  | 
 8 szt  |   
      |