Postępują prace na budowie S7 Szczepanowice-Widoma.

Zaawansowanie prac na budowie S7 Szczepanowice – Widoma wynosi ponad 26% w zakresie robót mostowych i prawie 21% robót drogowych. Wykonywane są wykopy, wymieniane słabonośne grunty i wznoszone nasypy. Podczas prowadzenia prac wszystkie zalecenia oraz obostrzenia, wprowadzone z uwagi na epidemię koronawirusa, są przestrzegane.



Na budowie wiaduktu powstającego w ramach węzła Szczepanowice, o długości 58 metrów, betonowany jest korpus podpór i przyczółku. Betonowanie fundamentów podpory i zasypywanie ich gruntem odbywa się na najdłuższej na tym odcinku S7 estakadzie w Szczepanowicach. Jezdnia lewa estakady będzie miała docelowo ponad 681 metrów a prawa ponad 689 metrów długości. W Lipnej Woli powstaje przejście dla zwierząt o długości ponad 35 metrów, pod drogą ekspresową. Tu zasypywane są fundamenty. W tej samej miejscowości montowane są łożyska na wiadukcie budowanym w ciągu drogi gminnej, nad S7. Łożyska montowane są również na 74 metrowym wiadukcie węzła Widoma.

 

Różne jest zaawansowanie prac na budowie ciągu głównego drogi ekspresowej S7. W zależności od miejsca prowadzone są roboty przy wykopach lub wznoszeniu nasypu. Rozpoznane na etapie wcześniejszych prac grunty słabonośne wymieniane są na te spełniające normy. Stabilizowane jest podłoże i układana podbudowa z kruszywa. Budowa S7 na odcinku od węzła Szczepanowice do węzła Widoma rozpoczęła się we wrześniu 2019 r.

 

Ten odcinek będzie miał 13,1 km długości, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z pozostawioną rezerwą na trzeci pas. Wybudowane zostaną dwa węzły: Szczepanowice i Widoma, z których będzie można zjechać na drogę krajową nr 7. Powstanie 10 wiaduktów, cztery przejścia dla zwierząt, trzy przejazdy gospodarcze pod S7 i jedna estakada. Koszt inwestycji wynosi ponad 508 mln zł.