Wybraliśmy projektanta obwodnicy Ostrołęki

Wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę w przetargu na opracowanie Studium Techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla zadania: budowa obwodnicy Ostrołęki w ciągu drogi krajowej nr 53.



Wybór najkorzystniejszej oferty

28 sierpnia 2019 r. odbyło się otwarcie 7 ofert, które wpłynęły w postępowaniu. Najniższą ofertę na kwotę 2 847 511,50 zł brutto złożyła firma Transprojekt – Warszawa Sp. z o.o., natomiast najwyższą firma Mosty Katowice Sp. z o.o. na kwotę 4 532 285,55 zł brutto przy budżecie Zamawiającego wynoszącym 2 496 900,00 zł brutto.

Po przeanalizowaniu ofert pod kątem merytorycznym i cenowym okazało się, że najkorzystniejszą jest oferta złożona przez Multiconsult Polska Sp. z o.o., która zaproponowała cenę 2 931 090,00 zł. Pozyskanie dodatkowych środków finansowych pozwoliło dokonać wyboru tej oferty.

 

Kryteria oceny ofert

Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego.

Złożone oferty były badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów:

- zespół projektowy – 18%

- zespół środowiskowy – 10%

- zespół geologiczny – 6%

- ilość wizji lokalnych – 6%

- cena – 60%.

 

Najważniejsze terminy

Zakładamy, że umowa z wykonawcą, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w listopadzie 2019 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 35 miesięcy od daty jej  zawarcia (w tym złożenie wniosku o decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach po 18 miesiącach od podpisania umowy). Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest w listopadzie 2022 r.

 

Planowany harmonogram realizacji:

- 2023 r. ogłoszenie przetargu w systemie ,,Projektuj i Buduj”:

- 2023 r. podpisanie umowy z Wykonawcą

- 2025 r. – 2027 r. realizacja robót budowlanych.

 

Trzeci przetarg

Pierwszy przetarg został ogłoszony w październiku 2018r. Drugi przetarg został ogłoszony w maju 2019 r. Obydwa postępowania zostały unieważnione z uwagi na oferty przekraczające budżet Zamawiającego.