Budowa obwodnicy Sanoka – utrudnienia na skrzyżowaniu DK28 z DW886

Od dzisiaj do 9 listopada br. w Sanoku wystąpią dodatkowe utrudnienia w ruchu na skrzyżowaniu DK28 (ul. Krakowska) z DW886 (kierunek Brzozów). W związku z kontynuacją przebudowy skrzyżowania na rondo niezbędne jest wprowadzenie sterowania ruchem za pomocą sygnalizacji świetlnej.



Zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu DK28 (ul. Krakowska) z DW886 (kierunek Brzozów), wprowadzenie sygnalizacji świetlnej, jest niezbędna do kontynuacji przebudowy skrzyżowania na rondo. Prace te wykonywane są w ramach budowy obwodnicy Sanoka, którą realizuje firma Max Bögl Polska Sp. z o.o.

 

Sygnalizacja świetlna będzie dwufazowa:

– I faza - światło zielone dla relacji od Sanoka i od Krosna

- II  faza – światło zielona dla relacji od Brzozowa.

 

Wprowadzenie tego etapu organizacji ruchu może wiązać się z wydłużonym czasem przejazdu przez skrzyżowanie dla wszystkich relacji. Dlatego tez prosimy kierowców o cierpliwość oraz zachowanie szczególnej ostrożności, przestrzeganie oznakowania  i wykonywanie poleceń osób kierujących ruchem.

 

Kalendarium budowy obwodnicy Sanoka w ciągu DK28:

1. 30 sierpnia 2013 r. - złożenie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej 

2. 10 lipca 2014 r. - uzyskanie decyzji środowiskowej  

3. 30 września 2014 r. - ogłoszenie przetargu na projekt i budowę obwodnicy Sanoka  

4. 9 lutego 2016 r. - podpisanie umowy z Wykonawcą (Wykonawca: firma Max Bögl Polska Sp. z o.o., wartość kontraktu: 171 581 454,27 PLN)

5. 21 lipca 2017 r. - uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID)

6. 31 lipca 2017 r. – przekazanie placu budowy

7. 9 sierpień 2017 r. - rozpoczęcie prac budowlanych

8. 1 października 2018 r. - podpisanie umowy na dofinansowanie unijne projektu –  (Umowa o Dofinansowanie Nr POIŚ.04.02.00-00-00-0049/18-00 ze środków Unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 podpisana została pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych (Instytucja pośrednicząca), a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (Beneficjent). Całkowity koszt projektu: 207 180 936,44 PLN).

9. 7 kwietnia 2020 r.  - przewidywana data zakończenia robót (zgodnie z podpisaną umową na roboty projektowo-budowlane, Wykonawca zobowiązany był do zakończenia umowy w terminie do 33 miesięcy. Jednakże z uwagi na napotkane w trakcie prowadzenia robót problemy: liczne stanowiska archeologiczne, dwukrotnie większy zakres wykopu w skale niż pierwotnie zakładano, kontrakt został finalnie przedłużony do 7 kwietnia 2020 r.) 

GDDKiA