Mamy drugi ZRID na pomorski odcinek S6

Wojewoda Pomorski wydał kolejną, drugą już decyzję-zgodę na realizację inwestycji drogowej dla odcinka drogi ekspresowej S6 Chwaszczyno - Gdynia. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności.



GDDKiA

 

Dwa odcinki

Budowa trasy S6 między Szemudem a Gdynią została podzielona przez Wykonawcę na dwie części. Odcinek Chwaszczyno - Gdynia jest zlokalizowany na terenie powiatu kartuskiego w gminie Żukowo oraz w Gdyni (powiat grodzki) i obejmuje odcinek trasy głównej o długości ok. 8,4 km. W ramach tego zadania zostaną wybudowane dwa duże węzły zespolone - Chwaszczyno i Gdynia Wielki Kack. Powstanie również 15 obiektów inżynierskich.

 

Droga ekspresowa S6 na tym odcinku będzie miała, ze względu na natężenia ruchu, po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Istniejąca Obwodnica Trójmiasta zostanie rozbudowana w okolicy Gdyni Wielkiego Kacka również do trzech pasów ruchu.To już drugi ZRID na S6, wcześniej, tj. 24 września 2019 r., otrzymaliśmy decyzję na odcinek Szemud - Chwaszczyno.

 

2 i 3 pasy ruchu GDDKiA 

Cały odcinek realizacyjny między Szemudem a istniejącą drogą ekspresową S6 - Obwodnicą Trójmiasta - będzie miał ok. 22 km trasy zasadniczej wraz z trzema węzłami: mniejszym w Koleczkowie i dwoma dużymi, zespolonymi w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjny, a na odcinku Chwaszczyno - Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack - ze względu na natężenia ruchu - będą to po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

 

Wykonawca wybuduje

Przewidziano budowę 34 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, 2 przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego jeszcze ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Koszt prac budowlano-montażowych na tym odcinku wyniesie ok. 817 mln zł.

 

Komfort i bezpieczeństwo

Budowa drogi ekspresowej S6 przyczyni się do:

  • zwiększenia bezpieczeństwa ruchu,
  • skrócenia czasu przejazdu,
  • podniesienia komfortu podróżowania i dojazdu do nadmorskich kurortów,
  • poprawy lokalnych połączeń,
  • zmniejszenia uciążliwości komunikacyjnych (m.in. hałasu, zanieczyszczeń powietrza).

 

W kolejce pozostałe ZRID

W projektowaniu i oczekiwaniu na wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) są jeszcze odcinki realizacyjne Bożepole Wielkie - Luzino oraz Luzino - Szemud. Planowane uzyskanie ZRID dla tych odcinków to IV kwartał 2019 r.

 

Dofinansowanie UE

Inwestycja jest współfinansowana ze Środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

 

S6 w województwie zachodniopomorskim

Wczoraj trasa S6 wydłuży się o kolejne odcinki między Kołobrzegiem a Koszalinem, wraz z częścią obwodnicy Koszalina i Sianowa. Umożliwi to spięcie S6 w funkcjonalną całość. Na odcinku Ustronie Morskie - Koszalin jeszcze przez najbliższe tygodnie będą wykonywane prace wykończeniowe, w szczególności poza jezdniami drogi ekspresowej.

Do końca miesiąca zostanie jeszcze udostępniony odcinek obwodnicy Koszalina i Sianowa do węzła Koszalin Wschód oraz druga jezdnia na odcinku Nowogard - Płoty. Więcej o S6 w woj. zachodniopomorskim:

PPP

Odcinki S6 między Sianowem a Słupskiem i dalej w województwie pomorskim do Bożegopola Wielkiego, a także Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej zostały wskazane przez Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów do realizacji w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego. Obecnie trwa przetarg na opracowanie projektów budowlanych dla części tej trasy między Sianowem a Słupskiem.