Wybrano najkorzystniejszą ofertę w przetargu na budowę chodnika w Tarnowskiej Woli (DK9)

Ofertę złożoną przez FHUP BRUK-MAR wskazano jako najkorzystniejszą w przetargu na budowę chodnika w ciągu drogi krajowej nr 9 w m. Tarnowska Wola. Wykonawca zadeklarował, że prace o wartości 994 767,15 zł zrealizuje do 31.07.2020 r. Jeśli od dokonanego wyboru oferty nie wpłynie odwołanie, możliwe będzie podpisanie umowy.



Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty TUTAJ 

 

Zamówienie obejmuje swoim zakresem budowę chodnika w ciągu drogi krajowej nr 9 w m. Tarnowska Wola (od km 138+830 do km 140+620), o długości 1,8 m i szerokości 1,5 m po prawej stronie drogi.

 

Projekt zakłada wykonanie chodnika odsuniętego od jezdni o szer. 1,5 m wraz z opaskami ziemnymi o szer. 0,5 m oraz zjazdów o szer. 3,0 – 6,0 o nawierzchni z kostki brukowej gr. 8 cm wraz z poboczami gruntowymi ulepszonymi z kruszywa na szerokości 0,75 m (gr. 15 cm – kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie – mieszanka sortowana 0-31,5 mm). Zaprojektowano lokalne wykonanie balustrady stalowej przy chodniku od strony rowu przydrożnego o wysokości 1,10 m. Niweletę chodnika wpisano w istniejącą konfigurację terenu i dopasowano do istniejącego zagospodarowania terenu oraz sąsiadujących ogrodzeń.

 

Chodnik o nawierzchni z kostki brukowej betonowej warstwy konstrukcyjne:

- 8 cm – nawierzchnia z kostki brukowej betonowej kolorowej

- 4 cm – podsypka cementowo piaskowa 1:4

- 15 cm – podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu 0-31,5 mm

- 10 cm – warstwa ulepszonego podłoża: mieszanka związana spoiwem hydraulicznym, klasa C0,4/0,5 < 2,0 MPA

Zjazdy o nawierzchni z kostki brukowej betonowej:

- 8 cm – nawierzchnia z kostki brukowej betonowej kolorowej

- 4 cm – podsypka cementowo piaskowa 1:4

- 15 cm – podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu 0-31,5 mm

- 20 cm – warstwa ulepszonego podłoża: mieszanka związana spoiwem hydraulicznym, klasa C0,4/0,5 < 2,0 MPA

Pobocze gruntowe:

- 15 cm – kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie – mieszanka sortowana o uziarnieniu 0-31,5 mm

- istniejące pobocze

Odwodnienie:

Odwodnienie korpusu drogowego powierzchniowe poprzez odpowiednie spadki podłużne i poprzeczne w kierunku drogi. W ramach budowy przewidziano:

- odcinkowe odmulenie rowu przydrożnego

- budowę wpustów deszczowych

- budowę korytek ściekowych

- budowę rowu krytego drogi krajowej po stronie prawej

- budowę przepustu pod chodnikiem

 

Droga krajowa nr 9 jest jednym z najważniejszych szlaków komunikacyjnych prowadzących ruch z północy na południe województwa podkarpackiego. Ze względu na zwiększające się natężenie ruchu wynoszące 8098 pojazdów na dobę (dane GPR z 2015r.) przy dużym udziale pojazdów ciężkich jadących na południe Europy, wykonanie chodnika w tym miejscu jest kluczowe ze względu na zapewnienie bezpieczeństwa niechronionym uczestnikom ruchu.

 

Obecnie w miejscowości Tarnowska Wola (DK9) znajduje się chodnik po lewej stronie jezdni. Jednak ze względu na gęstą zabudowę, obiekty użyteczności publicznej oraz sakralnej, konieczne jest wykonanie ciągu pieszego po stronie prawej wraz z przejściem dla pieszych. Przekrój drogi to 1x2 z miejscowym wydzieleniem lewoskrętu, szerokość jezdni na danym odcinku wynosi od 7,00 m do 10,5 m, natomiast nośność 11,5 t/oś. 

 

Budowa chodnika w znacznym stopniu poprawi bezpieczeństwo poprzez wyeliminowanie zagrożeń - potencjalnych przyczyn zdarzeń drogowych, zależnych od drogi, jej otoczenia oraz od organizacji ruchu, a także zmniejszenie liczby, skutków oraz kosztów wypadków.