Łącznik opatowski na Komisji Oceny Projektów Inwestycyjnych
Warianty przebiegu łącznika między drogami krajowymi nr 9 i nr 74 planowanego w ramach obwodnicy Opatowa zostały przedstawione Komisji Oceny Projektów Inwestycyjnych GDDKiA.

Planowany łącznik północny w ciągu drogi krajowej nr 74 połączy w przyszłości węzeł Opatów na drodze nr 9 projektowany w ramach obwodnicy Opatowa z drogą nr 74 w okolicy Adamowa. Dzięki nowej drodze kierowcy podróżujący na przykład na trasie Radom - Ostrowiec - Opatów - Annopol - Lublin nie będą musieli wjeżdżać do Opatowa omijajac miasto po północnej stronie. Łącznik projektowany jest jako jednojezdniowa droga klasy GP - główna o ruchu przyspieszonym o długości około 3 km z obiektami inżynierskimi na skrzyżowaniach z drogami powiatowymi. W ramach zadania powstaną drogi dojazdowe dla skomunikowania przyległych terenów. Na łącznik będzie można wjechać poprzez dwa ronda.

 

Od 2018 roku trwa opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego, w ramach ktorego zaprojektowane zostały dwa główne warianty drogi z pięcioma podwariantami. Po opracowaniu raportu oddziaływania na środowisko i uzyskaniu decyzji środowiskowej wykonawca opracuje koncepcję programowądla wariantu określonego decyzje Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska. Ten etap prac przygotowawczych zakończy się w pierwszym kwartale 2021 roku.

 

Członkowien Zespołu i Komisji Oceny Projektów Inwestycyjnych zapoznali się z wariantami inwestycji, ich wielokryterialną oceną i wynikami konsultacji społecznych. Wstępnie zaproponowano do zarekomendowania wariant 2a czyli bardziej oddalony od miasta. Ostatecznie wariant rekomendowany we  wniosku o decyzję środowiskową zostanie wskazany po rozpatrzeniu uwag komisji w końcowym protokole KOPI.

http://www.dk74opatow.promost.pl/