Ogłoszono przetarg na system łączności alarmowej SOS dla podkarpackiego odcinka A4

GDDKiA ogłosiła dzisiaj przetarg na zaprojektowanie, budowę oraz utrzymanie systemu łączności alarmowej SOS dla autostrady A4 na odcinku od granicy z woj. małopolskim do przejścia granicznego PL/UA oraz kanalizację teletechniczną na drodze ekspresowej S19 od węzła Stobierna do węzła Rzeszów Wschód. Otwarcie ofert: 3.10.2019 r.



Przyszły Wykonawca zaprojektuje, dostarczy, zamontuje wszelkie urządzenia i odda do użytkowania System Łączności Alarmowej SOS na podkarpackim odcinku autostrady A4 (od km 502+626 do przejścia granicznego PL/UA km 669+329) oraz wykona kanalizację teletechniczną na odcinku drogi ekspresowej S19 od węzła Stobierna do węzła Rzeszów Wschód (km 461+034 – 467+476) na podstawie opracowanej przez siebie dokumentacji projektowej.

 

Projekt i budowa Systemu Łączności Alarmowej (SŁA) obejmuje w szczególności:

- Kolumny alarmowe (tzw. kolumny SOS) usytuowane wzdłuż autostrady na wykonanych w ramach budowy autostrady platformach dla posadowienia kolumn alarmowych.

- System nadzoru łączności alarmowej zlokalizowany we wskazanych pomieszczeniach PID GDDKiA Oddział w Rzeszowie (docelowo system nadzoru systemu nadzoru łączności alarmowej zostanie przeniesiony do Centrum Zarządzania Ruchem (CZR) zorganizowanym na Obwodzie Utrzymania Drogi (OUD) przy węźle Sokołów Małopolski Płn. w ciągu drogi ekspresowej S19).

- Medium transmisyjne zapewniające połączenie pomiędzy kolumnami alarmowymi, a systemem nadzoru łączności alarmowej, z wykorzystaniem elementów kanalizacji teletechnicznej wykonanej w ramach budowy autostrady A4.

- Wykonanie kanalizacji teletechnicznej na drodze ekspresowej S19 na odcinku od węzła Stobierna do węzła Rzeszów Wschód wraz z niezbędnym medium transmisyjnym.

 

Wykonawca powinien zrealizować zamówienie w ciągu 48 miesięcy, z czego do 15 grudnia 2021 r. powinien zakończyć roboty budowlane, a przez pozostały okres od daty odbioru robót budowlanych zapewnić utrzymanie systemu.

 

Inwestycja ta ma na celu zapewnienie użytkownikom autostrady A4 możliwości prowadzenia, bezpośrednio z pobocza jezdni autostrady, awaryjnej komunikacji głosowej z dyżurnym w Punkcie Informacji Drogowej PID (docelowo w CZR w Sokołowie Małopolskim Płn.) w celu przekazywania zgłoszeń o zdarzeniach awaryjnych, mających wpływ na bezpieczeństwo ruchu. Komunikacja odbywać się będzie dwukierunkowo także na potrzeby prowadzenia działań ratowniczych.