Projektujemy północny wylot S7 z Warszawy

Podpisaliśmy umowę na wykonanie elementów koncepcji programowej dla budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku Kiełpin (DK7) - Trasa Armii Krajowej w Warszawie (S8).



O inwestycji
Przyszły odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie, ułatwiający dojazd do stolicy, będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez mocno zurbanizowane tereny Warszawy (Bemowo i Chomiczówka) droga przejdzie dwoma tunelami. Trasa o długości około 12,9 km w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie za węzłem Kolejowa droga odbiega w kierunku Kanału Młocińskiego, gdzie projektowana jest w nasypie.

 

Dalej droga biegnie wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzłów Wólka Węglowa i Janickiego. Dalej, za ul. Arkuszową w Warszawie, planowana trasa schodzi do tunelu o długości około 1000 m i kolejnego o długości około 1100 m, a następnie wznosi się ponad teren nad drogą S8.

 

Pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł Generała Maczka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł NS. Oprócz wspomnianych tuneli powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, tj. ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy. Wjazd na trasę S7 będzie możliwy poprzez następujące węzły: Kolejowa, Wólka Węglowa, Janickiego, Generała Maczka, NS (połączenie z Trasą Armii Krajowej - S8).

 

Planowany harmonogram realizacji:- IV kwartał 2012 r. - podpisanie umowy na opracowanie STEŚ

  • II kwartał 2018 r. – Wydanie Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach
  • III kwartał 2019 r. – podpisanie umowy na Wykonanie Koncepcji Programowej
  • IV kwartał 2020 r. - ogłoszenie przetargu w systemie ,,Projektuj i buduj”
  • III kwartał 2021 r. - podpisanie umowy z Wykonawcą
  • 2023 r. - 2025 r. - realizacja robót budowlanych.

Szacunkowy łączny koszt inwestycji (dokumentacja, wykup gruntów, budowa) wynosi ok. 1,9 mld zł.

 

Wykonawca

Wykonawcą dokumentacji jest firma Value Engineering Sp. z o.o. z Warszawy, która zrealizuje umowę za ok. 4,1 mln zł, w terminie 12 miesięcy od jej podpisania, czyli do września 2020 r.

 

S7 Gdańsk - Warszawa
Kierowcy mają już do dyspozycji 200-kilometrowy odcinek od węzła Gdańsk Południe do węzła Napierki na granicy z województwem mazowieckim.

granica województwa mazowieckiego - Płońsk

  • w realizacji w systemie „Projektuj i buduj”,
  • umowna data zakończenia kontraktów: 2021 r.
  • odcinek Napierki - Mława: wykonawca Strabag, wartość robót 294,7 mln zł,
  • odcinek Mława - Strzegowo: wykonawca PORR, wartość robót 446,1 mln zł,
  • odcinek Strzegowo - Pieńki: wykonawca Strabag, wartość robót 516,2 mln zł,
  • odcinek Pieńki - Płońsk: wykonawca Strabag, wartość robót 311,7 mln zł,
  • dla odcinków Mława-Strzegowo i Napierki-Mława toczy się procedura uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

Płońsk - Czosnów

  • odcinek I węzeł Siedlin (bez węzła) – węzeł Załuski (bez węzła), długość 12,9 km, przetarg ogłoszony 5 sierpnia 2019r., otwarcie ofert zaplanowano na 10 października 2019 r.
  • odcinek II węzeł Załuski (z węzłem) - węzeł Modlin (bez węzła), długość 12 km, przetarg ogłoszony 12 sierpnia 2019 r., otwarcie ofert zaplanowano na 17 października2019 r.
  • odcinek III węzeł Modlin (z węzłem) - węzeł Czosnów (bez węzła), długość 9,7 km, przetarg ogłoszony 19 sierpnia 2019 r., otwarcie ofert zaplanowano na 24 września 2019 r.

Czosnów - Kiełpin

  • w realizacji Koncepcja Programowa, wykonawca Promost Consulting (termin odbioru: listopad 2019 r.),
  • realizacja inwestycji w systemie „Projektuj i buduj”, planowana na lata 2020-2024, łączny koszt realizacji inwestycji ok. 485 mln zł.​

Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej (OAW)

GDDKiA po roku intensywnej pracy ekspertów przedstawiła wypracowane warianty korytarzy przebiegu nowej trasy S10 łączącej się z Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej (OAW). Analizując sytuację komunikacyjną widzimy ogromną potrzebę nowych rozwiązań drogowych, które usprawnią nie tylko ruch tranzytowy w centralnej Polsce, ale będą też oddziaływać na przemieszczanie się pojazdów na całej sieci dróg krajowych i autostrad. Więcej: https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/pl/a/34797/Inwestycje-planujemy-z-wyprzedzeniem