7 podmiotów chętnych do budowy chodnika w Tarnowskiej Woli (DK9)

Otwarto oferty w przetargu na budowę chodnika w ciągu drogi krajowej nr 9 w m. Tarnowska Wola. O realizację zadania ubiega się 7 podmiotów. Najniższą cenę 996 612,15 zł zaproponowała firma FHUP BRUK-MAR, najwyższą – 1 800 962,68 zł, firma STAR. Wszyscy zaproponowali skrócenie terminu realizacji o 4 miesiące.



Informacja z otwarcia ofert TUTAJ  

 

Teraz rozpocznie się ocena złożonych dokumentów. Kryteriami wyboru ofert będą cena oraz termin realizacji kontraktu. Proponowanym terminem realizacji zamówienia był 30.11.2020 r. Wszyscy, którzy złożyli oferty zaproponowali jednak skrócenie terminu realizacji o 4 miesiące czyli do 31.07.2020 r.

 

Zamówienie obejmuje swoim zakresem budowę chodnika w ciągu drogi krajowej nr 9 w m. Tarnowska Wola (od km 138+830 do km 140+620), o długości 1,8 m i szerokości 1,5 m po prawej stronie drogi.

 

Projekt zakłada wykonanie chodnika odsuniętego od jezdni o szer. 1,5 m wraz z opaskami ziemnymi o szer. 0,5 m oraz zjazdów o szer. 3,0 – 6,0 o nawierzchni z kostki brukowej gr. 8 cm wraz z poboczami gruntowymi ulepszonymi z kruszywa na szerokości 0,75 m (gr. 15 cm – kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie – mieszanka sortowana 0-31,5 mm). Zaprojektowano lokalne wykonanie balustrady stalowej przy chodniku od strony rowu przydrożnego o wysokości 1,10 m. Niweletę chodnika wpisano w istniejącą konfigurację terenu i dopasowano do istniejącego zagospodarowania terenu oraz sąsiadujących ogrodzeń.

 

Droga krajowa nr 9 jest jednym z najważniejszych szlaków komunikacyjnych prowadzących ruch z północy na południe województwa podkarpackiego. Ze względu na zwiększające się natężenie ruchu wynoszące 8098 pojazdów na dobę (dane GPR z 2015r.) przy dużym udziale pojazdów ciężkich jadących na południe Europy, wykonanie chodnika w tym miejscu jest kluczowe ze względu na zapewnienie bezpieczeństwa niechronionym uczestnikom ruchu.

 

Obecnie w miejscowości Tarnowska Wola (DK9) znajduje się chodnik po lewej stronie jezdni. Jednak ze względu na gęstą zabudowę, obiekty użyteczności publicznej oraz sakralnej, konieczne jest wykonanie ciągu pieszego po stronie prawej wraz z przejściem dla pieszych. Przekrój drogi to 1x2 z miejscowym wydzieleniem lewoskrętu, szerokość jezdni na danym odcinku wynosi od 7,00 m do 10,5 m, natomiast nośność 11,5 t/oś. 

 

Budowa chodnika w znacznym stopniu poprawi bezpieczeństwo poprzez wyeliminowanie zagrożeń - potencjalnych przyczyn zdarzeń drogowych, zależnych od drogi, jej otoczenia oraz od organizacji ruchu, a także zmniejszenie liczby, skutków oraz kosztów wypadków.