Ponowny przetarg na S61 Podborze - Śniadowo

Dokumentacja przetargowa trafiła już do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, co oznacza, że wkrótce na platformie zakupowej GDDKiA będzie widoczny ponowny przetarg na wyłonienie wykonawcy dla odcinka przyszłej via Baltica Podborze – Śniadowo. Jeszcze w tym roku planujemy podpisać umowę z wykonawcą. AKTUALIZACJA  Ogłoszenie jest już na platformie zakupowej pod linkiem https://gddkia.eb2b.com.pl/ pod numerem Id 134204



Zakres zamówienia

W połowie maja, po odstąpieniu od umowy z dotychczasowym wykonawcą przystąpiliśmy do przygotowania nowego przetargu. Szybkie ogłoszenie przetargu pozwoli zminimalizować skutki nierzetelności dotychczasowego wykonawcy tej inwestycji. Zadaniem nowego wykonawcy będzie zaprojektowanie i wybudowanie węzła Podborze na obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej (skrzyżowanie S8 z powstającą S61) oraz odcinka S61 od tego węzła do węzła Śniadowo (bez węzła). W sumie realizacja obejmie 19,4 km drogi ekspresowej S61 oraz 3 km drogi ekspresowej S8 .

 

GDDKiA 

 

Dlaczego do tego doszło?

Budowa S61 na odcinku Podborze - Śniadowo realizowana była w systemie „Projektuj i Buduj” przez konsorcjum firm z liderem Rubau Polska. Pierwszy etap, czyli prace projektowe, miały zakończyć się do 30 listopada 2018 r. złożeniem wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Wniosek nie został złożony do chwili odstąpienia od umowy, co oznaczało, że dotrzymanie pozostałych terminów realizacji odcinka, łącznie z datą zakończenia robót przypadająca na 30 listopada 2020 r., stało się niemożliwe. W tej sytuacji wykonawca nie pozostawił nam wyboru i podjęliśmy decyzję o odstąpieniu od umowy.

 

Terminy

W ogłoszonym przetargu GDDKiA wymaga, aby prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone w terminie nie dłuższym niż 39 miesięcy od daty zawarcia umowy i nie krótszym niż 36 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca), natomiast nie wlicza się ich do etapu robót. Kryterium ceny wynosi 60 proc., kryteria pozacenowe (terminy, kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej itd.) – 40 proc.

Zakładamy, że przetarg zostanie rozstrzygnięty do końca bieżącego roku.

 

Zaawansowanie S61

GDDKiA W budowie jest druga jezdnia obwodnicy Szczuczyna. Trwa ponowny przetarg na odcinek od końca obwodnicy Suwałk do granicy z Litwą w Budzisku. Na platformie zakupowej wkrótce pojawi się przetarg dla odcinka Podborze – Śniadowo.

Otrzymaliśmy decyzję zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla odcinka Śniadowo - Łomża Południe.

 

Wojewoda podlaski proceduje wydanie ZRID dla odcinków:

Łomża Południe – Łomża Zachód (decyzja spodziewana na przełomie 2019/2020 r.),

Kolno – Stawiski (decyzja zostanie wydana najprawdopodobniej we wrześniu),

Stawiski – Szczuczyn (decyzja spodziewana w II połowie sierpnia).

Łomża Zachód – Kolno (decyzja spodziewana w I kw. 2020 r.)

 

Natomiast wojewoda warmińsko-mazurski pracuje nad wydaniem decyzji ZRID dla trzech odcinków:

Szczuczyn – Ełk Południe (decyzja spodziewana w I kw. 2020 r.)

Ełk Południe – Wysokie (decyzja spodziewana w IV kw. 2019 r.)

Wysokie – Raczki (decyzja spodziewana w III kw. 2019 r.)

Jedynym odcinkiem na którym nie złożono jeszcze wniosku o uzyskanie ZRID jest Podborze – Śniadowo.

 

Kalendarium S61 Podborze - Śniadowo

29 kwietnia 2017 r. - ogłoszenie przetargu,

28 listopada 2017 r. - wybór najkorzystniejszej oferty,

30 stycznia 2018 r. - podpisanie umowy,

16 maja 2019 r. - odstąpienie od umowy z winy dotychczasowego wykonawcy,

Sierpień 2019 r. -  ogłoszenie ponownego przetargu.

 

GDDKiA