Obwodnicę Stargardu Szczecińskiego otwieramy przed Świętami
21 grudnia 2009 roku o godzinie 12.00 na węźle Stargard Szczeciński Zachód (dawniej Lipnik) w rejonie kładki pieszo-rowerowej zostanie przecięta wstęga na obwodnicy Stargardu Szczecińskiego w ciągu drogi ekspresowej S-10.

DSC_0445ccd.jpg


Po przecięciu wstęgi ruch zostanie puszczony na wszystkich węzłach nowej trasy. Obwodnica Stargardu Szczecińskiego da wytchnienie mieszkańcom miasta od uciążliwego ruchu tranzytowego. Kierowcy podróżujący krajową „10” zamiast krętych i zatłoczonych ulic Stargardu pojadą  bezpieczną i komfortową dwujezdniową obwodnicą. Budowa drogi rozpoczęła się w maju ubiegłego roku, całkowity koszt realizacji projektu razem z przygotowaniem wyniesie około 350 milionów złotych, inwestycja jest finansowana z budżetu państwa.


Budowa obwodnicy Stargardu Szczecińskiego w ciągu drogi ekspresowej S-10


Inwestor:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad


Projektant:
Transprojekt Warszawa


Kierownik projektu:
Jacek Wala


Inżynier rezydent:
Stanisław Kamiński


Nadzór inwestorski:
konsorcjum
Trakt Przedsiębiorstwo budowy tras komunikacyjnych
DHV Polska. Sp. z o.o.


Wykonawca:
konsorcjum
JOHANN BUNTE BAUUNTERNEHMUNG GmbH & Co.
BERGER BAU GmbH


główne parametry techniczne:


- klasa drogi: "S"
- prędkość projektowa: 100 km/h
- przewidywany ruch: KR 6
- obciążenie nawierzchni: 115 KN
- przekrój:
• liczba jezdni: 2 + pas rozdziału
• ilość pasów ruchu na jezdni: 2 + pas awaryjnego postoju
• szerokość:
2 x ( 2 x 3,5 m pas ruchu + 1 x 2,5 m pas aw. postoju) + 4,0 m pas rozdziału


opis wykonywanych robót:


charakterystyka drogi:
1. Kilometracja 40+489,55 - 53+920
2. Długość 13,43 km
3. Nawierzchnia bitumiczna na podbudowie z kruszywa
stabilizowanego mechanicznie posadowiona na nasypach.


urządzenia odwadniające:
1. Szczelny system odprowadzenia wód opadowych
wraz z urządzenia podczyszczającymi.
2. Przydrożne rowy trawiaste.


obiekty ochrony środowiska:
1.Estakada nad doliną Iny umożliwiająca migrację zwierząt.
2.Przepusty ekologiczne dla zwierząt.
3.Ogrodzenie.
4. Zieleń izolacyjna i dogęszczająca.
5. Ekrany akustyczne


obiekty inżynierskie:
estakady/ 1 szt.
wiadukty/ 8 szt.
kładki/ 2 szt.
przepusty/ 61 szt.


węzły:
1. Węzeł „Stargard Szczeciński Zachód” – typ WB
2. Węzeł „Stargard Szczeciński Centrum” – typ WB
3. Węzeł „Stargard Szczeciński Wschód” – typ WB


oznakowanie poziome i pionowe:
Oznakowanie pionowe folia II generacji, konstrukcje kratowe wsporcze
Oznakowanie poziome grubowarstwowe


18.12.2009