Trwa budowa obwodnic Sanoka, Stalowej Woli i Niska

Początek prac na obwodnicy Stalowej Woli i Niska oraz kontynuacja prac na obwodnicy Sanoka - raport



Budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska rozpoczęła się w połowie maja br. Wykonawca tego 15 km odcinka prowadzi prace w zakresie branży drogowej, mostowej, elektroenergetycznej oraz gazowej.

Wykonawca buduje drogi tymczasowe, porządkuje tereny po rozbiórkach. Prowadzona jest wycinka drzew i odhumusowywanie terenu pod opieką nadzoru przyrodniczego. Wyznaczono do oznakowania miejsca z siedliskami przyrodniczymi. Trwają przygotowania pod wykonywanie obiektów mostowych. Przebudowywane są także gazociągi na liniach kolizyjnych. W prace zaangażowanych jest 84 pracowników oraz 34 maszyny.

Kalendarium:

  1. Nazwa zadania: Zaprojektowanie i budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu DK77 (dł. ok. 15,3 km) wraz z infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi.
  2. Umowa na roboty z Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A./ACCIONA CONSTRUCCION S.A. podpisana 30 sierpnia 2017 r.
  3. Złożenie wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID): 31 sierpnia 2018 r.
  4. Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID): 19 kwietnia 2019 r
  5. Początek prac budowlanych: 13 maja 2019 r.

 

Obwodnica Sanoka

Wykonawca prowadzi prace na wszystkich frontach robót i w pełnym zakresie. Na ostatnim etapie jest remont ulic w Sanoku: ul. Dworcowej oraz ul. Lipińskiego. Aktualnie Wykonawca kontynuuje roboty drogowe w zakresie wykopów i nasypów, umacniania skarp. Wykonywane są roboty brukarskie, podbudowa zasadnicza, pomocnicza i z betonu asfaltowego (AC) oraz warstwa SMA.

 

Prowadzone są także roboty mostowe:

WD-1: Wykonanie zasypki konstrukcyjnej, wykonanie stożków, wykonanie podłoża pod płytę przejściową wraz z betonem podkładowym, montaż schodów skarpowych;

MD-2 : montaż schodów skarpowych, wykonanie nawierzchni na kapach chodnikowych, wykonanie betonu niekonstrukcyjnego pod kapy na dojazdach;

MD-5: montaż desek gzymsowych, wykonanie zasypki konstrukcyjnej, wykonanie stożków,

MD-5A: wykonanie stożków, wykonanie kap chodnikowych na dojazdach, wykonanie nawierzchni na kapach chodnikowych, wykonanie betonu niekonstrukcyjnego pod kapy na dojazdach;

MD-5B: montaż desek gzymsowych, wykonanie kap chodnikowych na obiekcie (zbrojenie i betonowanie);

MD-6: wykonanie zasypki konstrukcyjnej, wykonanie stożków, wykonanie podłoża pod płytę przejściową wraz z betonem podkładowym;

MD-7: wykonanie zasypki konstrukcyjnej, wykonanie stożków, wiążącej, wykonanie nawierzchni na kapach chodnikowych;

WD-8: wykonanie podłoża pod płytę przejściową wraz z betonem podkładowym, zbrojenie i betonowanie płyt przejściowych z betonem podkładowym;,

MD-9: wykonanie zasypki konstrukcyjnej, zbrojenie, deskowanie i betonowanie gzymsow;

MD-10: wykonanie nawierzchni na kapach chodnikowych, wykonanie betonu niekonstrukcyjnego pod kapy na dojazdach,

PD-13.3E: zbrojenie, deskowanie i betonowanie skrzydeł;

P-6E, P-7E, P-8E – montaż korytek ściekowych;

PD-7.1: wykonanie wykopu pod przepust;

Budowane są także kanały kanalizacji deszczowej, zbiorniki podziemne oraz oświetlenie.

 

Kalendarium:

Zaprojektowanie i budowa obwodnicy miasta Sanok w ciągu drogi krajowej nr 28

  1. Złożenie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej – 30 sierpnia 2013 r.
  2. Uzyskanie decyzji środowiskowej – 10 lipca 2014 r.
  3. Ogłoszenie przetargu na projekt i budowę obwodnicy Sanoka – 30 września 2014 r.
  4. Podpisanie umowy z Wykonawcą – 9 lutego 2016 r. (Wykonawca: firma Max Bögl Polska Sp. z o.o., wartość umowy: 139 909 727,58 PLN)
  5. Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) – 21 lipca 2017 r.
  6. Rozpoczęcie prac budowlanych – sierpień 2017 r.
  7. Podpisanie umowy na dofinansowanie unijne projektu – 1 października 2018 r. (Umowa o Dofinansowanie Nr POIŚ.04.02.00-00-00-0049/18-00 ze środków Unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 podpisana została pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych (Instytucja pośrednicząca), a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (Beneficjent). Całkowity koszt projektu: 207 180 936,44 PLN. Maksymalna kwota wydatków kwalifikowanych: 169 020 041,67 PLN).