Raport - wiosna 2019

Przerwa zimowa na kontraktach, która trwała od 15 grudnia do 15 marca, właśnie się zakończyła. Prace na kontraktach ruszyły pełną parą. A pogoda sprzyja.



Choć kalendarzowa wiosna dopiero nadchodzi, sezon budowlany rozpoczął się już na dobre. Zgodnie z warunkami kontraktowymi przerwa zimowa na placach budów kończy się 15 marca i po tym terminie zaangażowanie personelu i sprzętu w terenie znacznie wzrasta. Na wielu kontraktach prace były realizowane pomimo okresu zimowego, o ile warunki atmosferyczne na to pozwalały. Jednak ze względów technologicznych zakres tych prac był znacznie ograniczony. Wraz ze wzrostem temperatur wachlarz robót znacznie się rozwinął.

 

A tak wygląda obecnie praca na najważniejszych inwestycjach realizowanych na drogach krajowych w lubuskim:

 

S3 Sulechów – Zielona Góra – etap II – budowa mostu nad Odrą

 

Do wykonania pozostaje ustrój nośny obiektu, który jest realizowany w trzech technologiach:

  • na części zalewowej od podpory P4 do P11 (od strony Zielonej Góry) wykonywane są przęsła betonowane metodą nasuwową,
  • budowa części nurtowej od podpory P3 do P4 odbywa się metodą betonowania nawisowego,
  • część zalewowa od str. Sulechowa będzie betonowana na rusztowaniach w szalunkach stałych.

 

Do okresu zimowego (15.12.2018 r.) wykonano całkowicie część nasuwaną. W sprzyjających warunkach pogodowych, mimo przerwy zimowej wykonano też roboty przygotowawcze do betonowania nawisowego.

 

Jeszcze przed zakończeniem okresu zimowego wykonano pierwszy element nasuwany na podporze P3 i rozpoczęto zbrojenie pierwszego segmentu na podporze P4. Zabetonowano korpus przyczółka nr 1.

 

Obecnie wykonywane są zasypki przy podporze P11. Natomiast na płycie pomostowej zakończonej części nasuniętej trwają prace przygotowawcze do ułożenia izolacji.

 

GDDKiA

GDDKiA

GDDKiA

 

Rozbudowa drogi krajowej nr 29 na odcinku od km 23+423,30 do km 26+580,00 w miejscowości Cybinka.

Obecnie realizowane są prace związane m.in. z budową ścieżki rowerowej, kanalizacji deszczowej i wymianą nawierzchni.

Cały zakres inwestycji obejmuje:

  • poszerzenie jezdni,
  • przebudowę nawierzchni,
  • przebudowę skrzyżowań i zjazdów,
  • budowę ciągów pieszych i rowerowych,
  • przebudowę istniejących oraz budowę nowych zatok autobusowych i postojowych,
  • budowę wysp spowalniających i wysp azylu,
  • przebudowę sieci sanitarnej, telekomunikacyjnej i elektrycznej.

Zaawansowanie zadania jest obecnie na poziomie ok. 57%

 

GDDKiA

GDDKiA

 

Rozbudowa drogi krajowej nr 22 od km 29,349 do km 29,402 wraz z przebudową istniejącego mostu przez rzekę Postomia w km 29+374 w miejscowości Krzeszyce.

 

Zakres inwestycji obejmuje:

  • wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu (ruch wahadłowy),
  • zabicie stalowych ścianek szczelnych w osi jezdni,
  • rozbiórka istniejącej kładki dla pieszych,
  • wygrodzenie strefy cieku koniecznej do prowadzenia robót w obrębie jednego przewodu,
  • rozbiórka jednej ze ścian czołowych wraz z połową układu drogowego,
  • wykonanie żelbetowej płyty dennej dla jednego przewodu,
  • montaż żelbetowych elementów prefabrykowanych dla jednego przewodu,
  • iniekcja przestrzeni między istniejącą a nową konstrukcją,
  • wykonanie projektowanego układu drogowego,
  • przebudowa urządzeń obcych,
  • umocnienie koryta i skarp rzeki,
  • przywrócenie stałej organizacji ruchu,
  • stabilizacja granic pasa drogowego słupkami PD.

Obecnie prowadzone są roboty ziemne, rozbiórkowe i wykonywanie mikropali w celu wzmocnienia istniejącego podłoża gruntowego.

 

Szacunkowe zaawansowanie rzeczowe aktualnie wynosi ok. 20%.

 

GDDKiA

GDDKiA

 

Rozbudowa drogi krajowej nr 12 Łęknica – Żary –  Żagań – granica województwa na odcinku od km  77,656 do km 86,050

Podstawowym celem przedsięwzięcia jest przywrócenie odcinkowi DK12 standardu drogi klasy GP przez poszerzenie drogi, wzmocnienie nawierzchni i zwiększenie trwałości istniejącej nawierzchni. W ramach inwestycji budowana jest również mała obwodnica Szprotawki.

Obecnie realizowane są:

  • roboty ziemne w zakresie budowy ścieżki rowerowej,
  • roboty wykończeniowe w zakresie formowania skarp i poboczy oraz humusowaniu,
  • roboty mostowe w zakresie wykonania płyty ustroju nośnego kładki rowerowej (zakończono) trwają prace ziemne przy obiekcie,
  • roboty brukarskie w zakresie budowy wysp dzielących na skrzyżowaniu obejścia m. Szprotawka,
  • roboty w zakresie skanalizowania rowu przydrożnego.

Zawansowanie procentowe wynosi około 40%

 

GDDKiA

GDDKiA

GDDKiA