Obecnie trwa budowa tunelu na S7 Lubień-Rabka, w planach jest budowa podwodnego tunelu łączącego obie części Świnoujścia, a także budowa tuneli na S19 na południe od Rzeszowa oraz na północnej obwodnicy Krajowa. Na Dolnym Śląsku powstanie najdłuższy w Polsce tunel drążony w skale, o długości 2300 m w ramach realizacji odcinka drogi ekspresowej S3 od Bolkowa do Kamiennej Góry.
Forum podzielone było na trzy sesje:
1. Sesja I – dotyczyła projektowania i budowy tuneli i obejmowała zagadnienia z zakresu:
- budowy tuneli na drogach krajowych wraz z planami realizacyjnymi
- wniosków i rekomendacji płynących z konferencji tunelowej PIARC Lyon 2018
- budowy tuneli w warunkach fliszu karpackiego
- budowy metra w Doha w Katarze w technologii TBM i NATM
2. Sesja II – dotyczyła kluczowych inwestycji tunelowych w Polsce i obejmowała zagadnienia z zakresu:
- budowy tunelu w Starych Bogaczowicach w ramach zadania S3 Bolków-Kamienna Góra
- budowy tunelu na drodze ekspresowej S7 Naprawa-Skomielna Biała
- budowy tunelu podwodnego w Świnoujściu
- uzgodnienia standardów bezpieczeństwa dla tuneli na drodze ekspresowej S19
3. Sesja III- dotyczyła bezpieczeństwa eksploatacji tuneli i obejmowała zagadnienia z zakresu:
- doświadczeń związanych z wypadkami w tunelach
- doświadczeń z eksploatacji tunelu w Lalikach
- zarządzania bezpieczeństwem w tunelu pod Martwą Wisłą w Gdańsku
Forum miało charakter naukowo-techniczny i służyło wymianie doświadczeń i spostrzeżeń dotyczących budowy i eksploatacji tuneli pomiędzy przedstawicielami GDDKiA a innymi jednostkami biorącymi udział w projektowaniu i budowie tuneli.
I Polskie Forum Tunelowe zostało objęte Patronatem Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad oraz Wojewody Dolnośląskiego.