Umowa na analizę porealizacyjna w zakresie hałasu dla drogi ekspresowej S5 od Korzeńska do Wrocławia.

Dzisiaj podpisana została umowa na wykonanie analizy porealizacyjnej dla S5 w województwie dolnośląskim w zakresie hałasu.



Wykonanie analizy porealizacyjnej oddziaływania na środowisko drogi ekspresowej S5 od Korzeńska do Wrocławia jest podzielone na dwa zadania:

– w zakresie klimatu akustycznego, który zrealizuje wybrana w drodze przetargu firma Lemitor Ochrona Środowiska Sp. z o.o. Sp. K. Umowny termin realizacji zadania został określony do 20 kwietnia 2019r.

– w zakresie środowiska gruntowo-wodnego - w styczniu planowane jest ponowne ogłoszenie przetargu. Ostatnie postępowanie zostalo uniważnione, ponieważ cena oferty przewyższała kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

 


Informacyjnie :
Na mocy decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska o środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 23 sierpnia 2010 r. i postanowienia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 8 września 2015 r. GDDKiA zobowiązana została do wykonania powyższej analizy porealizacyjnej po upływie roku od oddania do ruchu drogi ekspresowej S5 Korzeńsko- Wrocław. Głównym celem wykonanej analizy będzie weryfikacja założeń dotyczących przewidywanego charakteru i zakresu oddziaływania inwestycji na środowisko, które zostały zawarte w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, postanowieniu Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 8 września 2015 i raporcie o oddziaływaniu na środowisko, a rzeczywistym oddziaływaniem inwestycji, po uwzględnieniu działań podjętych w celu jego ograniczenia. Wykonawca wykona badania i pomiary, dzięki którym sprawdzi skuteczność zastosowanych metod ochrony np. ekranów akustycznych, a także określi czy inne obszary mają być objęte dodatkową ochroną np. ze względu na przekroczenie norm hałasu.

Droga ekspresowa S5 od Korzeńska do Wrocławia, o długości ok. 48 km, była realizowana w latach 2014-2017. Pierwszy fragment S5 o długości ok. 19,5 km od Korzeńska do węzła Krościna został oddany do ruchu

6 listopada 2017 r., natomiast pozostały odcinek, od węzła Krościna do węzła Wrocław Północ został oddany do ruchu 22 grudnia 2017 r.

 

O otwarciu ofert informowaliśmy TUTAJ