Tunel na Ursynowie schodzi pod ziemię

Wykonano już 80 proc. ścian szczelinowych, ułożono 35 proc. zbrojeń płyty stropu z czego 26 proc. zostało już zabetonowane. Ruszyły właśnie roboty związane z wykopem podstropowym czyli wydobywaniem gruntu spod zabetonowanej płyty górnej tunelu przyszłej S2 na Ursynowie.



Przypomnijmy, pierwszy z trzech odcinków w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy, pomiędzy węzłami Puławska i Przyczółkowa, ma 4,6 km długości. Połowę tego odcinka stanowi tunel drogowy przechodzący również pod linią metra. Objętość wykopów to pół miliona metrów sześciennych (wykonano już 28 proc.). Na zrealizowanie płyty górnej tunelu zużytych zostanie 29 tys. m sześć betonu i 6 tys. ton stali. Ściany szczelinowe tunelu mają mieć powierzchnię 116 tys. mkw.

Wykonawca wskazuje również, że oprócz tunelu do wykonania jest jeszcze dwanaście obiektów mostowych, a obecnie zabetonowano ponad połowę podpór. W trakcie przebudowy są kolidujące z przyszłą trasą podziemne linie: gazowe (usunięto 95 proc. kolizji), ciepłownicze (75 proc.), wodociągowe (35 proc.) oraz sanitarne i deszczowe (45 proc.). Usuwane są także kolizje z instalacjami energetycznymi i teletechnicznymi (55 proc.).

Prace na budowie tunelowego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy będą prowadzone również w okresie zimowym, z wyłączeniem krótkiej przerwy świątecznej od 21 grudnia do 6 stycznia. 

 

Uwaga kierowcy!

W związku z budową tunelu w rejonie ul. Rosoła zaplanowano zmianę w organizacji ruchu.  Od 09.01.2019r. nastąpi korekta geometrii skrzyżowania ul. Rosoła i ul. Płaskowickiej. Żeby zapewnić dwa pasy ruchu w każdą stronę wykonano dodatkowo jeszcze jeden pas na czas budowy.