I. Podstawowe informacje o inwestycji
- Oddział – Rzeszów
- długość - 4,01 km
- obecny etap – inwestycja oddana do ruchu
- lata realizacji – 2010 - 2013
1.etap zrealizowany:
– 07.04.2010 - data uzyskania decyzji ZRID
- 22.04.2010 - data podpisania umowy na roboty. Wykonawca robót - konsorcjum firm:
Lider: Radko Sp. z o.o., Partner: AUTOSTRADA WSCHODNIA Sp. z o.o. i PUNJ LLOYD LTD.
– 09.12.2009 - data podpisania umowy na nadzór
– 19.05.2010 - data przekazania placu budowy
– 21.05.2010 - data rozpoczęcia robót
– 08.09.2012 - zakończenie usługi pełnienia nadzoru inwestorskiego
– 14.06.2012 - data zakończenia robót (wartość zrealizowanych robót na dzień 25.05.2012 – około 218 000 000,00 zł , co stanowiło (ok. 51,04 % ) zaakceptowanej kwoty kontraktowej brutto).
Kontynuacja budowy autostrady A4, na odcinku Rzeszów Zachód – Rzeszów Północ:
Po odstąpieniu od umowy z pierwszym Wykonawcą, został ogłoszony ponownie przetarg na dokończenie budowy autostrady A4 na odcinku od węzła Rzeszów Zachód do węzła Rzeszów Północ. Otwarcie ofert nastąpiło 16 października 2012.
- 01.02.2013 - data podpisania umowy na kontynuację robót. Wykonawca: Budimex S.A.
– 10.01.2013 - data podpisania umowy na nadzór
– 01.03.2013 - data przekazania placu budowy
– 01.03.2013 - data rozpoczęcia robót
- 30.10.2013 - otwarcie odcinka dla ruchu w zakresie ciągu głównego A4 (wartość zrealizowanych robót na dzień 30.10.2013 – około 138 000 000,00 zł, co stanowiło (ok. 64,03 % ) zaakceptowanej kwoty kontraktowej brutto).
II. Opis inwestycji
Budowa autostrady A4, odcinek węzeł Rzeszów Zachód - węzeł Rzeszów Północ oraz drogi ekspresowej S19, odcinek węzeł Rzeszów Zachód - węzeł Świlcza jest projektem współfinansowanym ze środków unijnych pochodzących z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz ze środków będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. 30 czerwca 2010 r. podpisano umowę o dofinansowaniu tej inwestycji realizowanej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Inwestycja zlokalizowania jest na terenie województwa podkarpackiego. Stanowi część autostrady A4 łączącej Niemcy (przebiega od dawnego przejścia granicznego do Niemiec Jędrzychowice-Ludwigsdorf koło Zgorzelca) z Ukrainą (przejście graniczne Korczowa).
1.Podstawowe parametry techniczne
- klasa techniczna: A,
- prędkość projektowa: 120 km/h,
- ilość pasów ruchu: 2x2
- szerokość pasa ruchu: 3,75 m,
- szerokość pasa awaryjnego: 3,0 m,
- szerokość pasa dzielącego: 12 m (w tym szerokość rezerwy na dodatkowy pas ruchu 2x 3,75),
- szerokość pobocza gruntowego: 1,25 ÷ 2,00 m
- obciążenie dopuszczalne osi: 115 kN/oś,
- kategoria ruchu: KR6
2.Zakres inwestycji
- Roboty drogowe:
- budowę A4 – 4,01 km
- budowę węzła „Rzeszów Zachód”
- budowę Obwodu Utrzymania Autostrady
- budowę dróg dojazdowych i wewnętrznych, zapewniających obsługę przyległego terenu
- przebudowę i budowę urządzeń infrastruktury technicznej
- budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego
Obiekty inżynierskie (szt. 8):
8 obiektów tj. mosty, wiadukty i przejścia dla zwierząt, w tym:
- Wiadukt autostradowy WA-151
- Wiadukt autostradowy WA-155
- Most autostradowy MA-153
- Most autostradowy MA-154
- Wiadukt drogowy WD-152
- Wiadukt drogowy WD-3
- Przejście dla zwierząt PZ-155a
- Przejazd gospodarczy PG-1a