Ruszają prace przygotowawcze dla obwodnicy Kostrzyna nad Odrą.

GDDKiA

 

 

 

 

W środę 31 października podpisana została umowa na wykonanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla planowanej obwodnicy Kostrzyna nad Odrą w ciągu drogi krajowej nr 31. Prace potrwają 31 miesięcy.



Przedmiotem zawartej umowy jest wykonanie kompleksowej dokumentacji technicznej - Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej (STEŚ-R) wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji. Wykonawcą jest firma Multiconsult Polska Sp. z o.o. z Warszawy, której oferta wybrana została jako najkorzystniejsza. Wartość zadania to prawie 1,8 mln zł.

 

Prace potrwają 31 m-cy. Ponadto wykonawca na podstawie podpisanej umowy jest zobowiązany do udzielania odpowiedzi na pytania, które pojawią się podczas procedury przetargowej na wyłonienie wykonawcy dokumentacji budowlanej.

 

Prace projektowe realizowane będą w oparciu o wytyczne dotyczące planowanej inwestycji:

 

- budowa drogi o parametrach:

  • Kategoria drogi: krajowa
  • Klasa techniczna: GP
  • Prędkość projektowa: 80 km/h
  • Teren: niezabudowany (z dopuszczeniem przejścia przez tereny zabudowane, o ile okaże się to uzasadnione w toku prac projektowych)
  • Ilość jezdni: 1
  • Ilość pasów ruchu: 2
  • Szerokość pasa ruchu: 3,5 m
  • Szerokość obustronnych opasek bitumicznych: 0,5 m
  • Szerokość pobocza gruntowego: min. 1,5 m

- zapewnienie sprawnego systemu odwodnienia projektowanego układu komunikacyjnego,

- budowa urządzeń ochrony środowiska,

- budowa urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,

- ewentualna budowa oświetlenia drogowego,

- przebudowa kolidującej infrastruktury technicznej,

- zapewnienie pełnej obsługi komunikacyjnej terenów przyległych do projektowanej drogi, w zależności od potrzeb przewidzieć remont lub przebudowę istniejących dróg dojazdowych lub budowę dróg zbiorczych,

- rozwiązanie powiązań komunikacji publicznej,

- ewentualne zabezpieczenia przeciwhałasowe oraz inne niezbędne urządzenia ochrony środowiska,

- wariantowanie przebiegu drogi,

- wstępny projekt organizacji ruchu.