Bezpieczniej i szybciej z Białegostoku do Warszawy

Dwie jezdnie drogi ekspresowej S8 łączą Warszawę i Białystok. To historyczna chwila. Udostępnienie kierowcom ostatniego, 13-kilometrowego odcinka od Wyszkowa do węzła Poręba, domyka całą wybudowaną drogę ekspresową pomiędzy stolicą Polski, a stolicą województwa podlaskiego. To zaś pozwala połączyć Białystok z siecią dróg szybkiego ruchu w Polsce i Europie.



GDDKiA

Przez ostatnie 3 lata oddano do użytkowania przeszło 98 km nowo wybudowanych odcinków drogi ekspresowej pomiędzy Warszawą a Białymstokiem, o wartości robót realizowanych na tych kontraktach przekraczającej 3 miliardy złotych. Razem z wcześniej wybudowanymi fragmentami S8 daje to prawie 180 km bezpiecznego połączenia drogowego pomiędzy oboma miastami - dwie jezdnie, pasy rozdzielające, awaryjne, ogrodzenie zapobiegające wtargnięciu zwierząt, itp.

 

Odcinek od Wyszkowa do węzła Poręba, którym kierowcy już jeżdżą, ma 13 kilometrów długości i nawierzchnię - podobnie jak sąsiedni fragment od węzła Poręba do obw. Ostrowi Mazowieckiej - z betonu cementowego. Łącznie to 29 km nawierzchni betonowej - na pozostałej części S8 pomiędzy Warszawą, a Białymstokiem, kierowcy pojadą po nawierzchni asfaltowej.

 

Odcinek Wyszków - węzeł Poręba w liczbach:

  • 3 węzły drogowe: Trzcianka, Knurowiec i Poręba
  • 8 obiektów inżynierskich przewidzianych dla ruchu pojazdów
  • 1 górne przejście dla zwierząt (WD-04)
  • 19 przepustów stanowiących przejścia dla zwierząt małych
  • 50 km barier energochłonnych
  • ok. 34 km ogrodzenia wzdłuż trasy chroniącego przed wtargnięciem zwierzyny
  • 832 m ekranów przeciwhałasowych
  • wybudowano ok 1,1 mln m3 nasypów

Budowa S8 na odcinku Wyszków - Poręba jest dofinansowana ze środków unijnych (POIŚ 2014-2020) jako część projektu obejmującego wszystkie mazowieckie od Wyszkowa do granicy województwa (38,5 km). Wsparcie unijne wynosi 662,8 mln zł.