Pozwolenie na budowę dla trasy S-8 Al. Prymasa Tysiąclecia - ul. Piłsudskiego w Markach.


Dziś (01.07.2009r.) Wojewoda Mazowiecki podpisał decyzję o pozwoleniu na budowę dla inwestycji polegającej na dostosowaniu drogi krajowej nr 8 na odcinku Al. Prymasa Tysiąclecia – ul. Piłsudskiego w Markach do parametrów trasy ekspresowej.

Trasa o długości 12 km powiązana będzie z siecią miejską poprzez następujące węzły:
- w. Prymasa Tysiąclecia (zaprojektowany w ramach poprzedniego odcinka),
- zespół trzech węzłów z ulicami: Powązkowska, Broniewskiego i Marymoncką,
w. Wisłostrada,
- zespół czterech węzłów z ulicami: Wisłostradą, Modlińską, Marywilską
i Łabiszyńską,
- w. Głębocka (Nowo-Wincentego),
- zespół trzech węzłów: z ulicą Głębocką (Nowo-Wincentego) – węzeł IKEA – z ulicą Piłsudskiego w Markach.

Obsługa terenów przyległych odbywać się będzie poprzez układ ulic powiązanych z trasą w węzłach oraz poprzez skrzyżowania z drogami zbiorczo-rozprowadzającymi. Na całym odcinku wzdłuż jezdni głównych (w sposób bezkolizyjny z nimi) zostaną poprowadzone ciągi rowerowe stanowiące uzupełnienie istniejącego układu komunikacji pieszo-rowerowej.

Zgodnie z zapisami decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia zostaną zastosowane następujące środki ograniczające negatywny wpływ drogi na otoczenie:
- środki ochrony akustycznej: ekrany o wys. 4,5-8,0m z zagiętymi szczytami wyposażone
w dyfraktory (ok. 20km) oraz ekrany półtunelowe (ok. 1,75km),
- środki ochrony wód powierzchniowych i podziemnych: rowy trawiaste, separatory
grawitacyjne, zbiornik retencyjno-sedymentacyjny z przelewem,
- zieleń - nasadzenia o funkcjach ochronnych, krajobrazowych i estetycznych,
- środki ochrony stosowane na etapie realizacji robót oraz porealizacyjnie (jeżeli zaistnieje taka potrzeba po wykonaniu analizy porealizacyjnej).

Podstawowe parametry techniczne:
- klasa drogi: S – ekspresowa
- nośność nawierzchni – 115 kN/oś
- prędkość projektowa:
~dla jezdni głównych Trasy AK – 70 km/h
~dla jezdni zbiorczo-rozprowadzających – 60 km/h
- przekrój dwujezdniowy – liczba pasów ruchu na jezdniach zasadniczych – 3 (na odcinku
mostu przez Wisłę – po 2, przy dodatkowym zapewnieniu po 3 pasy ruchu dla ruchu
lokalnego).

Szacowana wartość inwestycji – 2.000,0 mln zł.

Obecnie prowadzona jest procedura przetargowa na wybór wykonawcy robót dla odcinka węzeł Modlińska – węzeł Piłsudskiego w Markach.
Wpłynęło 9 ofert – najtańszą ofertę złożyła grecka firma J&P Avax. Rozstrzygnięcie przetargu planowane jest 10.07 br. a podpisanie umowy po dokonaniu kontroli uprzedniej przez Prezesa UZP przewiduje się 21.08.2009r. Planowany termin realizacji robót: 09.2009 r. - 12.2011 r.










01.07.2009r.