Wybraliśmy wykonawcę budowy drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 Pyrzowice-Podwarpie


Dziś został wybrany wykonawca budowy drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 Pyrzowice-Podwarpie. To konsorcjum firm: Rubau Polska Sp. z o.o. i Construcciones Rubau S.A. z Hiszpanii, które zaoferowało wykonanie tej inwestycji za 121 769 949,10 zł (sto dwadzieścia jeden milionów siedemset sześćdziesiąt dziewięć tysięcy dziewięćset czterdzieści dziewięć złotych i 10 groszy) w czasie 20 miesięcy, licząc od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie będzie się wliczało okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca). Zamówienie realizowane będzie w formule „buduj”.

 

Po upływie terminu do wniesienia odwołania, a przed zawarciem umowy, Zamawiający przekaże dokumentację z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego do Urzędu Zamówień Publicznych w celu przeprowadzenia kontroli uprzedniej. Po pozytywnym wyniku kontroli, możliwe będzie podpisanie umowy z Wykonawcą.

 

Umowę z wykonawcą planujemy podpisać w I kwartale 2019r.

Lata realizacji 2019-2022.

 

Wybrany Wykonawca będzie miał za zadnie wybudowanie drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 na odcinku węzeł „Lotnisko” – Podwarpie o długości 9,722 km, w tym obiektów inżynierskich w ciągu budowanej jezdni (wiadukty, most), urządzeń ochrony środowiska, urządzeń wyposażenia oraz przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej.

 

Przypominamy, że w latach 2005 – 2006 zrealizowano jednojezdniowy odcinek drogi S1 między węzłami Podwarpie i drogą wojewódzka nr 913 stanowiący dojazd do lotniska w Pyrzowicach, natomiast w latach 2010 – 2012 wybudowany został dwujezdniowy odcinek drogi S1 od węzła Pyrzowice na autostradzie A1 do węzła Lotnisko (z węzłem Lotnisko) na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 913.

 

Droga S1 stanowi ważne połączenie w sieci drogowej Polski (trasa Pyrzowice – Zwardoń), jak również w VI europejskim korytarzu transportowym. Zrealizowanie budowy drugiej jezdni stanowić będzie uciąglenie istniejącego przekroju dwujezdniowego drogi ekspresowej S1, co w znacznej mierze przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

 

Parametry drogi ekspresowej:

  • klasa drogi: S
  • prędkość projektowa: 100 km/h
  • liczba pasów ruchu: 2x 2 pasy ruchu ,
  • szerokość pasa ruchu: 3,50 m
  • szerokość jezdni: 7,00 m
  • szerokość pasa awaryjnego: 2,50m
  • szerokość pasa dzielącego (bez opasek): 3,00 – 6,30m
  • szerokość poboczy: min. 0,75m
  • kategoria obciążenia ruchu: KR6
  • obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś