Podpisano umowę na realizację tzw. obwodnicy miasta Łańcuta

18 maja br. podpisana została umowa na rozbudowę odcinka DK94 Łańcut-Głuchów, będącego tzw. obwodnicą miasta Łańcuta (dł. 5,8 km). Wykonawcą prac jest firma Budimex S.A., która zrealizuje tą inwestycję za kwotę brutto 115 847 768,51 zł w terminie 34 miesięcy. Zadanie finansowane jest z budżetu państwa.



„Podpisana dzisiaj umowa jest przykładem na to, że wspólne starania strony rządowej i samorządowej  przynoszą efekty. Pokazuje to także, że realizujemy nie tylko te duże inwestycje, ale nie zapominamy też o tych mniejszych. Mniejszych, jednak nie znaczy mniej ważnych.” - powiedział minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk, który wziął udział w uroczystości. „Tylko równomierny rozkład środków finansowych pozwala na zrównoważony rozwój infrastruktury drogowej i dobre skomunikowanie Polski a w tym konkretnym przypadku na poprawę bezpieczeństwa komunikacyjnego mieszkańców miasta i powiatu.” – dodał minister.

 

Zakres robót

Rozbudowa drogi krajowej nr 94, tzw. obwodnicy miasta Łańcuta, realizowana będzie w systemie „optymalizuj-projektuj-buduj”. Oznacza to, że Wykonawca zaprojektuje, uzyska wymagane prawem decyzje oraz zmianę zezwolenia  na realizację inwestycji drogowej, a także wybuduje, uzyska decyzję
o pozwoleniu na użytkowanie a w konsekwencji odda do użytkowania odcinek DK94.

 

"Cieszymy się z powierzenia nam realizacji tej inwestycji. Będziemy się starali minimalizować uciążliwości, jakie nieuchronnie towarzyszą tego typu budowom i o ile w trakcie nie pojawi się nic nieprzewidywalnego, zakończymy prace w terminie.” – podkreślił Artur Popko, członek Zarządu Budimex SA i dyr. Budownictwa Infrastrukturalnego.

 

W ramach zadania przewiduje się pozostawienie przekroju drogi krajowej jako jednojezdniowej, dwupasowej (po jednym pasie w każdym kierunku), z pasem dzielącym, na długości 5,82 km. Roboty będą polegały na wymianie konstrukcji drogowej a tam gdzie będzie to konieczne, na poszerzeniu korpusu drogowego. Prace będą prowadzone przy utrzymaniu ciągłości ruchu dwukierunkowego na DK94.

 

Mając na uwadze bezpieczeństwo uczestników ruchu, zwłaszcza tych najmniej chronionych czyli pieszych i rowerzystów, zakłada się budowę obustronnych chodników lub ciągów pieszo-rowerowych oraz zatok autobusowych. Zakres prac obejmuje także przebudowę skrzyżowań jednopoziomowych (6 rond jednopasowych i 1 skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną) na przecięciu DW 877, DW 881, ul. Graniczną (łącznik do autostrady A4), skrzyżowanie DK94 z ul. Piłsudskiego, ul. Kościuszki i DP 1520 R. Wykonawca wybuduje także most drogowy na rzece Sawa o dł. 33m, drogi dojazdowe oraz przebuduje i wybuduje urządzenia infrastruktury technicznej:

- sieci wodociągowe, kanalizacyjne, gazowe, w tym przebudowę sieci gazu wysokiego ciśnienia na dł.
6 km

- sieci energetyczne, teletechniczne, oświetlenie

- urządzenia bezpieczeństwa ruchu, ekrany akustyczne, oznakowanie pionowe i poziome

 

Podstawowe parametry techniczne inwestycji:

Klasa drogi                                                         GP

Długość drogi                                                     5,82 km

Obciążenie nawierzchni                                     115 kN/oś

Obciążenie obiektów                                          Nośność kl. „A” wg. PN 85/S – 10030 oraz „Stanag C 150”

Przekrój poprzeczny                                          1x2

Szerokość pasów ruchu                                     3,5 m

Kategoria obciążenia ruchem                             min. KR5

Chodniki                                                              szer. 2,0 m

Ciągi pieszo – rowerowe                                    szer. 3,5-4,0 m

Szerokość jezdni dróg dojazdowych                  5,00 - 6,00 m

Pas dzielący                                                       3,5 m (w tym opaski bitumiczne 2x0,5 m)