Budimex z najkorzystniejszą ofertą na projekt i budowę odcinka S19

Firma Budimex S.A. złożyła najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Podgórze do węzła Kamień o dł. ok. 10,5 km. Wykonawca zaoferował zrealizowanie inwestycji za kwotę brutto 333 520 613,12 zł w terminie 34 miesięcy. Brak odwołań od wyboru oraz pozytywny wynik kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych umożliwią podpisanie umowy.



Odcinek S19 od węzła „Podgórze” (z węzłem) do węzła „Kamień” (bez węzła) będzie stanowił część szlaku Via Carpatia. Realizowany będzie w systemie „projektuj i buduj”. Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie odcinka drogi ekspresowej S19, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, wybudowanie drogi wraz z obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą, opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca) będą wliczane tylko do czasu objętego projektowaniem. Do czasu realizacji robót przerwy zimowe nie będą wliczane.

 

Odcinek S19 Podgórze - Kamień, jest częścią dużego przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 Nisko Południe - Sokołów Małopolski Północ. Ten 30-kilometrowy odcinek został podzielony na trzy zadania realizacyjne:

- Zadanie A - Nisko Południe – Podgórze (dł. ok. 11,5 km)

- Zadanie B - Podgórze - Kamień (dł. ok. 10,5 km)

- Zadanie C - Kamień - Sokołów Małopolski Północ (dł. ok. 7,9 km)

Dzisiaj dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty na Zadanie B. 22 marca br. wybrano ofertę dla Zadania C (Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A. i Acciona Construccion S.A., 234 491 646,18 zł, 34 miesiące). Wybór najkorzystniejszej oferty na ostatni odcinek (Zadanie A) nastąpi w pierwszych dniach kwietnia br.

GDDKiA 

Via Carpatia - warto wiedzieć

Idea utworzenia szlaku Via Carpatia została zapoczątkowana w 2006 r. w Łańcucie przez ministrów Litwy, Polski, Słowacji i Węgier pod patronatem Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego. Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.), wskazuje budowę szlaku jako główny priorytet inwestycyjny. Docelowo Via Carpatia połączy kraje Bałtyckie z resztą Unii Europejskiej oraz jej wschodnimi sąsiadami. Na samym Podkarpaciu będzie mieć długość 169 km. Cały jej przebieg ma zapewnione finansowanie.

 

Realizacja S19 na Podkarpaciu

30,1 km - w użytkowaniu

66,8 km – koncepcja programowa w opracowaniu

54,2 km - w przetargu w trybie „projektuj i buduj” (6 odcinków z czego dla 5 wybrano najkorzystniejszą ofertę)

18,3 km – w przetargu na opracowanie koncepcji programowej (wybrano najkorzystniejszą ofertę)