Zmiana organizacji ruchu na remontowanym wiadukcie w Trzebini, dk 79
W poniedziałek 12 lutego, ok. godziny 13.00, w Trzebini na wiadukcie zostanie wprowadzone zawężenie prawego pasa ruchu, w związku z prowadzonym remontem. Ruch nadal odbywał się będzie dwoma pasami, jednym w każdym kierunku drogi, ze względu na fakt, jezdnia jest wystarczająco szeroko. Po zawężeniu wystarcza miejsca na wyznaczenie dwóch pasów ruchu.



Ta zmieniona organizacja ruchu obowiązywała będzie do ostatniego tygodnia marca, kiedy to wiadukt zostanie całkowicie wyłączony z ruchu na 120 dni. Ruch poprowadzony zostanie objazdami. O dokładnym terminie i objazdach poinformujemy przed wprowadzeniem zmian. Zamknięcie obiektu związane będzie z koniecznością wykonania zabezpieczenia antykorozyjnego (części stalowej oraz betonowej), wykonania nowej nawierzchni, chodników oraz wyposażenia obiektu (łożyska, dylatacje, bariery, balustrady, oświetlenie i inne).

Zakres robót w ramach remontu obejmuje w pierwszej kolejności roboty rozbiórkowe:
  • nawierzchni mineralno-bitumicznej na moście oraz na dojazdach, dylatacji modułowych,
  • łożysk, izolacji na płycie pomostu i chodnikach,
  • skorodowanego betonu płyty, belek sprężonych i stalowego ustroju nośnego,
  • rozbiórka skorodowanego betonu przyczółków oraz filarów,
  • betonu belek gzymsowych i gzymsów na przęsłach i skrzydłach,
  • betonu belek gzymsowych na skrzydłach i murach oporowych,
  • kap chodnikowych, krawężników mostowych raz na dojazdach, nawierzchni z asfaltu na chodnikach, chodników z kostki brukowej na dojściach do mostu, płyt przejściowych,
  • podbudowy za przyczółkami,
  • barier ochronnych na wiadukcie i na dojazdach, balustrad, wpustów mostowych i sączków,
  • elementów odwodnienia, ścieków skarpowych,
  • skorodowanych stalowych elementów ustroju nośnego i podpór,
  • betonowych wzmocnień ław podłożyskowych podpór (płaszcza),
  • pozostałości po stalowych elementach wzmocnienia (sprężenia) podpór,
  • elementów kanalizacji zbiorczego odwodnienia pod obiektem,
  • murków betonowych pod obiektem,
  • latarni oświetlenia drogowego, zasilania oświetlenia,
  • elementów oznakowania pionowego, osłon przeciwporażeniowych, kamer, stacji pomiarowych, a także usunięcie krzewów i samosiejek,

Następnie wykonane zostaną : naprawy powierzchniowe konstrukcji stalowej oraz betonowej (zabezpieczenie antykorozyjne), powierzchniowe filarów (płaszcz żelbetowy), wymiana dylatacji, łożysk oraz wyposażenia obiektu (krawężniki, bariery, balustrady, odwodnieni, oświetlenie)

Remont wykonywany jest w systemie „projektuj i remontuj” i podzielony został na dwa etapy:
  • etap I – projektowanie, obejmujący opracowanie kompletnej dokumentacji wykonawczej oraz uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych, uzgodnień i pozwoleń, w tym dokonanie skutecznego zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych umożliwiającego realizację zadania - w terminie nie dłuższym niż 150 dni od daty podpisania umowy
  • etap II – realizacja robót, obejmujący wykonanie całego zakresu robót budowlanych wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie – w terminie nie dłuższym niż 480 dni od daty podpisania umowy. Do czasu realizacji przedmiotu zamówienia wlicza się okres zimowy (tj. od 15 grudnia do 15 marca).

Koszt remontu wynosi ponad 11 mln 908 tys. zł