Rozbudowa drogi krajowej nr 25


Opracowania projektowe dla Rozbudowy drogi krajowej nr 25 na odcinku Ostrów Wielkopolski –Kalisz – Konin.

 

oddział: Poznań

długość – ok 68 km

obecny etap – w przygotowaniu

wartość projektu: 1 165 000 tys. zł

 

I. Etap w realizacji:  

W dniu 07.10.2016r. podpisano umowę na opracowania projektowe obejmujące wykonanie Studium – Techniczno - Ekonomiczno –Środowiskowego (STEŚ),  materiałów do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) wraz z jej uzyskaniem oraz wykonanie Koncepcji Programowej (KP). Wykonawca: Transprojekt Gdański, wartość umowy: ok 8 mln zł.

Obecnie trwają prace nad STEŚ dla projektowanych wariantów przebiegu trasy.

 

 

II. Opis inwestycji:

 

1. Przebieg drogi

Przebieg rozbudowywanego odcinka drogi krajowej DK 25 zlokalizowany jest na terenie województwa wielkopolskiego w powiatach: konińskim (gminy: Rychwał, Stare Miasto), kaliskim (gminy: Stawiszyn, Żelazków, Blizanów), mieście na prawach powiatu – Kalisz, pleszewskim (gmina: Gołuchów), ostrowskim (gminy: Ostrów Wielkopolski, Nowe Skalmierzyce). Projektowana DK 25 na początkowym i końcowym odcinku pokrywa się z istniejących przebiegiem DK 25. Początek odcinka dowiązany jest do przekroju dwujezdniowego DK25, zrealizowanego w ramach przebudowy drogi na odcinku  granica miasta Konina (ul. Europejska) – Gmina Stare Miasto (ul. Główna), stanowiącej obwodnicę Konina. Koniec odcinka dowiązany jest do przekroju dwujezdniowego DK25 przed istniejącym węzłem „Ostrów Wlkp. Wschód” na S11.

 

Trwają prace studialne dla zadania pn. Rozbudowa drogi krajowej nr 25 na etapie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe (etap STEŚ). W trakcie prac nad STEŚ dokonano wydzielenia z zadania „Rozbudowa drogi krajowej nr 25 na odcinku Ostrów Wielkopolski – Kalisz – Konin” obwodnicy Kalisza ujętej w Programie Budowy 100obwodnic. W związku z czym niezależnie procedowane będą pododcinki: A: Konin-Kokanin, B: Kokanin-Biskupice Ołoboczne (obwodnica Kalisza) oraz C: Biskupice Ołoboczne - Ostrów Wlkp.

 

 

2. Podstawowe parametry techniczne.

  • Klasa drogi: GP – główna ruchu przyspieszonego,
  • Typ przekroju normalnego: 2x2,
  • Ilość jezdni: 2
  • Prędkość projektowa: 100 km/h,
  • Prędkość miarodajna poza terenem zabudowy: 110 km/h,
  • Prędkość miarodajna na terenie zabudowy: Vm=70 km/h (jeżeli jezdnia jest z jednej lub obu stron ograniczona krawężnikiem), Vm=80 km/h (jeżeli jezdnia nie jest ograniczona krawężnikiem),
  • Szerokość pasów ruchu: 2 x 3,5 m,
  • Szerokość poboczy utwardzonych: 1,5 m,
  • Szerokość poboczy gruntowych: min 0,75m,
  • Kategoria ruchu: KR6,
  • Obciążenie nawierzchni: 11,5 tony/oś

 

  1. Nazwa odcinka:                       Konin-Kokanin
  2. Nazwa inwestycji:                    Rozbudowa drogi krajowej nr 25 na odcinku Ostrów Wielkopolski – Kalisz-Konin
  3. Nr Drogi:                                 25
  4. Oddział:                                  Poznań
  5. Podstawowe informacje
    1. Długość:                      ok. 43
    2. Lata realizacji:             2025-2027
    3. System realizacji:        Projektuj & Buduj
  6. Stan realizacji
    1. Przygotowanie
      1. STEŚ
        1. Data podpisania umowy:           07.10.2016
        2. Wykonawca:                             Transprojekt Gdański Sp. z o.o.
      2. Koncepcja Programowa
        1. Data podpisania umowy:           07.10.2016
        2. Wykonawca:                             Transprojekt Gdański Sp. z o.o.
      3. STEŚ-R
        1. Data podpisania umowy:           n/d
        2. Wykonawca:                             n/d
      4. DŚU
        1. Data złożenia wniosku:             II kwartał 2022r.
        2. Data wydania decyzji:               IV kwartał 2022r.
        3. Organ wydający:                      RDOŚ w Poznaniu
  7. Opis inwestycji
    1. Przebieg drogi/ Opis inwestycji:

Początek inwestycji znajduje się na drodze krajowej nr 25 na obwodnicy Konina w istniejącym km 252+400, a koniec na drodze krajowej nr 25 przed węzłem Ostrów Wlkp. Wschód z drogą ekspresową S11 w istniejącym km 317+400.

 

Przebieg przedmiotowego odcinka drogi krajowej DK 25 Konin-Kokanin zlokalizowany jest na terenie województwa wielkopolskiego w powiatach:

  • konińskim – gminy: Stare Miasto, Rychwał,
  • kaliskim – gminy: Stawiszyn, Żelazków, Blizanów,

Mapa przebiegu

 

  1. Obiekty inżynierskie:

 

Wariant 1

  1. Obiekty WGP:         10 szt. (wiadukty w ciągu rozbudowywanej DK25)
  2. Obiekty WD:          12 szt. (wiadukty nad rozbudowywaną DK25)
  3. Obiekty M:             5 szt. (mosty nad rzekami, ciekami)
  4. Obiekt KD:               1 szt. (kładki dla pieszych)

 

 

Wariant 3

  1. Obiekty WGP:         7 szt. (wiadukty w ciągu rozbudowywanej DK25)
  2. Obiekty WD:          13 szt. (wiadukty nad rozbudowywaną DK25)
  3. Obiekty M:             6 szt. (mosty nad rzekami, ciekami)
  4. Obiekt KD:               1 szt. (kładki dla pieszych)

 

 

Wariant 5

  1. Obiekty WGP:         7 szt. (wiadukty w ciągu rozbudowywanej DK25)
  2. Obiekty WD:          14 szt. (wiadukty nad rozbudowywaną DK25)
  3. Obiekty M:             5 szt. (mosty nad rzekami, ciekami)
  4. Obiekt KD:               1 szt. (kładki dla pieszych)
  5. Obiekt PP:                1 szt. (przejście dla pieszych pod rozbudowywana DK25)

 

  1. Węzły

Wariant 1

  1. Węzeł 1 – km 0+600 wraz z przebudową DG482003P,

Istniejący węzeł – km 1+800 węzeł na przecięciu z autostradą A2 (bez przebudowy),

  1. Węzeł 2 – km 4+600 na przecięciu z DG482035P, zapewniający połączenie z istniejącą DK25,
  2. Węzeł 3 – km 13+700 na przecięciu z DW443 w mieście Rychwał, zapewniający połączenie z istniejącą DK25,
  3. Węzeł 4 – km 32+200 na przecięciu z DP4587P i DG674356P w Stawiszynie,
  4. Węzeł 5 – km 39+900 na przecięciu z DP4595P, zapewniający połączenie z istniejącą DK25,

 

Wariant 3

  1. Węzeł 1– km 0+600 z przełożeniem DG482003P,

Istniejący węzeł – km 1+800 węzeł na przecięciu z autostradą A2 (bez przebudowy),

  1. Węzeł 2 – km 11+000 na przecięciu z istniejącą DK25 w mieście Rychwał,
  2. Węzeł 3 – km 32+400 na przecięciu z DP4587P i DP4342P w Stawiszynie,

 

Wariant 5

  1. Węzeł 1 – km 0+600 wraz z przebudową DG482003P,

Istniejący węzeł – km 1+800 węzeł na przecięciu z autostradą A2 (bez przebudowy),

  1. Węzeł 2 – km 4+000 na przecięciu z DG482037P, zapewniający połączenie z istniejącą DK25,
  2. Węzeł 3 – km 11+300 na przecięciu z  istniejącą DK 25,
  3. Węzeł 4 – km 25+900 na przecięciu z DP4581P, zapewniający połączenie z istniejącą DK25,
  4. Węzeł 5 – km 31+500 na przecięciu z DP4585P w Stawiszynie,
  5. Węzeł 6 – km 36+300 na przecięciu z DP4591P, zapewniający połączenie z istniejącą DK25,

 

  1. Miejsca obsługi podróżnych                 brak

 

  1. Obwody utrzymania drogi                   brak

 

  1. Ochrona środowiska

Wariant 1

  1. Przejście dolne dla zwierząt, w tym zintegrowane z ciekami12 szt.
  2. Przejście górne dla zwierząt 1 szt.

Wariant 3

  1. Przejście dolne dla zwierząt, w tym zintegrowane z ciekami 12 szt.
  2. Przejście górne dla zwierząt 1 szt.

Wariant 5

  1. Przejście dolne dla zwierząt, w tym zintegrowane z ciekami 11 szt.
  2. Przejście górne dla zwierząt 1 szt.

 

 

  1. Nazwa odcinka:                       Kokanin-Biskupice Ołoboczne
  2. Nazwa inwestycji:                    Rozbudowa drogi krajowej nr 25 na odcinku Ostrów Wielkopolski – Kalisz-Konin
  3. Nr Drogi:                                 25
  4. Oddział:                                  Poznań
  5. Podstawowe informacje
    1. Długość:                      ok 19 km
    2. Lata realizacji:             2025-2027
    3. System realizacji:        Projektuj & Buduj
    4. Łączna wartość inwestycji:                  kwota planowana 615 000 000,00 PLN
    5. Wartość umowy na projekt i budowę:  kwota planowana 505 000 000,00 PLN
  6. Stan realizacji
  7. STEŚ
    1. Data podpisania umowy:           07.10.2016
    2. Wykonawca:                             Transprojekt Gdański Sp. z o.o.
  8. Koncepcja Programowa
    1. Data podpisania umowy:           07.10.2016
    2. Wykonawca:                             Transprojekt Gdański Sp. z o.o.
  9. STEŚ-R
    1. Data podpisania umowy:           n/d
    2. Wykonawca:                             n/d
  10. DŚU
    1. Data złożenia wniosku:             III kwartał 2022r.
    2. Data wydania decyzji:               I kwartał 2023r.
    3. Organ wydający:                      RDOŚ w Poznaniu
  11. Opis inwestycji
    1. Przebieg drogi
      1. Opis inwestycji:

Początek inwestycji znajduje się na drodze krajowej nr 25 na obwodnicy Konina w istniejącym km 252+400, a koniec na drodze krajowej nr 25 przed węzłem Ostrów Wlkp. Wschód z drogą ekspresową S11 w istniejącym km 317+400.

 

Przebieg przedmiotowego odcinka drogi krajowej DK 25 zlokalizowany jest na terenie województwa wielkopolskiego w powiatach:

  • kaliskim – gminy: Żelazków, Blizanów,
  • miasto na prawach powiatu – Kalisz,
  • pleszewskim – gmina: Gołuchów,
  • ostrowskim – gminy: Nowe Skalmierzyce.               

Mapa przebiegu 

 

  1. Obiekty inżynierskie:

 

Wariant 1

  1. Obiekty WGP:         4 szt. (wiadukty w ciągu rozbudowywanej DK25)
  2. Obiekty WD:          3 szt. (wiadukty nad rozbudowywaną DK25)
  3. Obiekty M:             3 szt. (mosty nad rzekami, ciekami)

 

Wariant 5

  1. Obiekty WGP:         1 szt. (wiadukty w ciągu rozbudowywanej DK25)
  2. Obiekty WD:          10 szt. (wiadukty nad rozbudowywaną DK25)
  3. Obiekty M:             3 szt. (mosty nad rzekami, ciekami)

 

Wariant 6

  1. Obiekty WGP:         2 szt. (wiadukty w ciągu rozbudowywanej DK25)
  2. Obiekty WD:          8 szt. (wiadukty nad rozbudowywaną DK25)
  3. Obiekty M:             3 szt. (mosty nad rzekami, ciekami)

 

 

  1. Węzły

Wariant 1

Węzeł 1 – km 3+800 (46+500) na przecięciu z DW442,

Węzeł 2 – km 7+300 (50+000) na przecięciu z DK12,

Węzeł 3 – km 10+700 (53+400) na włączeniu w istniejącą DK25, istniejący węzeł (przebudowa),

Węzeł 4 – km 17+600 (60+300) istniejący węzeł na DK25 w Skalmierzycach (przebudowa),

Wariant 5

Węzeł 1 – km(43+100) na przecięciu z istniejącą DK 25,

Węzeł 2 – km 3+300 (46+000) na przecięciu z DW442,

Węzeł 3 – km 7+400 (50+100) na przecięciu z DK12,

Węzeł 4 – km 16+200 (59+000)węzeł na DK25 w Skalmierzycach,

Wariant 6

Węzeł 1 – km 0+500 na przecięciu z istniejącą DK 25,

Węzeł 2 – km 3+300 na przecięciu z DW442,

Węzeł 3 – km 7+400 na przecięciu z DK12,

Węzeł 4 – km 13+300 na przecięciu z istniejącą DK 25,

Węzeł 5 – km 17+100 istniejący węzeł na DK25 w Skalmierzycach (przebudowa),

 

  1. Miejsca obsługi podróżnych               brak

 

  1. Obwody utrzymania drogi                 brak

 

  1. Ochrona środowiska

Wariant 1

  1. Przejście dolne dla zwierząt 6 szt.
  2. Przejście górne dla zwierząt 0 szt.

Wariant 5 i 6

  1. Przejście dolne dla zwierząt 5 szt.
  2. Przejście górne dla zwierząt 0 szt.

 

 

 

  1. Nazwa odcinka:                       Ostrów Wielkopolski – Kalisz - Konin
  2. Nazwa inwestycji:                    Rozbudowa drogi krajowej nr 25 na odcinku Ostrów Wielkopolski – Kalisz-Konin
  3. Nr Drogi:                                 25
  4. Oddział:                                  Poznań
  5. Podstawowe informacje
    1. Długość:                      ok 6 km
    2. Lata realizacji:             2025-2027
    3. System realizacji:        Projektuj & Buduj
    4. Łączna wartość inwestycji:                  kwota planowana 187 424 137,00 PLN
    5. Wartość umowy na projekt i budowę:  kwota planowana 107 447 124,00 PLN
  6. Stan realizacji
    1. STEŚ
      1. Data podpisania umowy:           07.10.2016
      2. Wykonawca:                             Transprojekt Gdański Sp. z o.o.
    2. Koncepcja Programowa
      1. Data podpisania umowy:           07.10.2016
      2. Wykonawca:                             Transprojekt Gdański Sp. z o.o.
    3. DŚU
      1. Data złożenia wniosku:             I kwartał 2022r.
      2. Data wydania decyzji:               IV kwartał 2022r.
      3. Organ wydający:                      RDOŚ w Poznaniu
  7. Opis inwestycji
    1. Przebieg drogi
      1. Opis inwestycji:

Początek inwestycji znajduje się na drodze krajowej nr 25 na obwodnicy Konina w istniejącym km 252+400, a koniec na drodze krajowej nr 25 przed węzłem Ostrów Wlkp. Wschód z drogą ekspresową S11 w istniejącym km 317+400.

 

Przebieg przedmiotowego odcinka drogi krajowej DK 25 zlokalizowany jest na terenie województwa wielkopolskiego w powiatach:

  • ostrowskim – gminy: Nowe Skalmierzyce, Ostrów Wielkopolski,

 

 

        Mapa przebiegu 

 

  1. Obiekty inżynierskie:

 

 

Wariant 2

  1. Obiekty WGP:         1 szt. (wiadukty w ciągu rozbudowywanej DK25)
  2. Obiekty WD:          2 szt. (wiadukty nad rozbudowywaną DK25)
  3. Obiekty M:             2 szt. (mosty nad rzekami, ciekami)

 

Wariant 5

  1. Obiekty WGP:         2 szt. (wiadukty w ciągu rozbudowywanej DK25)
  2. Obiekty WD:          0 szt. (wiadukty nad rozbudowywaną DK25)
  3. Obiekty M:             3 szt. (mosty nad rzekami, ciekami)

 

  1. Węzły

Wariant 2

  • Węzeł 1 – km 1+400 (63+000) na przecięciu z istniejącą DK 25,

  • Skrzyżowanie 2 – km 4+400 (66+000) z DG 791157P w Czekanowie (niepełna możliwość wyboru relacji, możliwość zjazdu z drogi od strony Kalisza),

  • Skrzyżowanie 3 – km 5+700 (67+000) z istniejącą DK 25 i DG 791161P w Czekanowie(niepełna możliwość wyboru relacji, możliwość wjazdu na drogę w kierunku Ostrowa Wielkopolskiego i zjazdu z drogi od strony Ostrowa Wielkopolskiego),

 

Wariant 5

  • Węzeł 1 – km 0+800 (62+100) na przecięciu z DP5301P i DP5309P,

  • Węzeł 2 – km 5+200 (66+400) na przecięciu z DP5298P w Czekanowie (niepełna możliwość wyboru relacji, możliwość wjazdu na drogę w kierunku Ostrowa Wielkopolskiego i zjazdu z drogi od strony Ostrowa Wielkopolskiego).

 

  1. Miejsca obsługi podróżnych               brak

 

  1. Obwody utrzymania drogi                 brak

 

  1. Ochrona środowiska

Wariant 2 i 5

  1. Przejście dolne dla zwierząt 1 szt.
  2. Przejście górne dla zwierząt 0 szt.